1

Onderwerp: kloppen die snijschema's?

Ik heb net zitten kijken naar de snijschema's op de website die genoemd staat onder de tabellen.
Maar haal je echt 18 stukjes uit een taart van 26 cm? Ik bak ze wel hoog hoor, maar dan nog...
waar ik eigelijk mee zit, is dat in het snijschema je ook een rondje uit het midden snijd. En aangezien het om een bruidstaart zou gaan, snijd ik em natuurlijk niet zelf...ben dan toch bang dat ze heel raar of groot gaan snijden en dat het dan niet genoeg blijkt.
Welke maten zouden jullie doen? Het gaat om 150 personen, 1 stapeltaart waarvan de bovenste kleine taartje voor in de vriezer is en dan losse aansnijtaarten erbij.
thnx!

taart taart taart!

2

Re: kloppen die snijschema's?

Ik houd voor 25 cm 18 stukjes aan en die krijg je er ook echt uit.
Zelf geef ik bij grotere opdrachten snij schema's mee zodat ze weten wat de bedoeling is en dat werkt tot nu toe prima!

ik doe er een brief voor de catering bij, ik heb er ook een stukje over op mijn site staan. had gemerkt dat best veel mensen dat lezen.

met een plaatje van een snijschema erbij en dan tekst:
Vanaf de buitenste rand ga je 5 cm naar binnen en je snijdt daar een cirkel. De kring die dan is ontstaan, snij je in stukjes van ongeveer 5 bij 5 centimeter. De kring snij je op en dan ga je over op de rest van de taart. Mocht het stuk nog steeds vrij groot zijn, kun je nog eens een cirkel 5 cm naar binnen snijden, of zoals op het plaatje, snij je het cirkeltje in stukjes.

Nou moet ik zeggen dat als ik zelf snij ik vaak 4 x 5 snij, omdat mn taarten 9 a 10 cm hoog zijn, hoger dus dan de schema's.
en ik heb liever dat mensen een klein stukje eten, die erg lekker vinden en dan nog een stukje nemen en terug denken aan de taart met de gedachte "die was lekker, ik heb zelf een 2e stukje genomen!"
dan dat ze in 1 keer een groot stuk krijgen, die nauwelijks op krijgen en terug denken aan je taart met de gedachte "poeh die was machtig"

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

ok bedankt voor de info, ik kan dat  schema dus gerust aanhouden.
Goeie tip van het snijschema meegeven, dat zal ik aan de catering en aan de ceremoniemeester meegeven, dan kunnen ze het in de gaten houden.

Iemand nog antwoord op mn vraag welke maten handig zijn voor 150 personen?

taart taart taart!

5

Daar is net een topic voor over gepost:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=101284

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag