1

Onderwerp: slagroomtaart bekleden met??

Ik weet niet of het nu hier hoort of bij decoreren, maar ik dacht hier.
Ik wil dit weekend een ananas slagroomtaart maken. Nu staat op het recept afwerken met slagroom en amandelsnippers. Het is voor mijn dochter's 3e verjaardag en dan wil ik er eigenlijk wat fleuriger van maken. Kan ik het dan ook decoreren met vlokken (die hebt je ook met kleurtjes) of met van die strooisels? of word dan dan zacht?
Ik heb nog even, ga er zaterdag mee aan de slag, en ook met de prinsessentaart. Ben zo benieuwd of die gaat lukken (kapsel is wel gelukt) vind het erg spannend.

2

Re: slagroomtaart bekleden met??

die vlokken en strooisels zijn volgens mij op basis van suiker. Suiker smelt in slagroom. Je kan het er wel op doen, maar dan enkel vlak voor het serveren. Je zou in principe ook witte chocolade kunnen kleuren en zelf schavelingen maken, maar dan moet je al wel wat chocoladatechniek in je handen hebben.

3

Voordat ik met fondant aan de slag ging heb ik jaren lang op een dergelijke manier taarten voor de verjaardag van m'n zoon gemaakt. Moet daar wel bij zeggen dat ik dat altijd op de ochtend van het feest zelf deed. Gekleurde hagel inderdaad of van die potjes met confetti. Wat ook erg mooi uitziet is zwart/wit hagel. En ik haalde bij Jamin altijd een paar van die snoepjes in de vorm van fruit (ananas, perzik en zo). Vinden de kids geweldig.

Printje op ouwel of frosty nodig? Mail me even!

4

vruchten hagel werkt in ieder geval niet...(heb ik ooit eens geprobeerd...werd een gekleurde ellende)

Voor interesse in mijn bescheiden taartenalbumpje....
http://www.mijnalbum.nl/Album=XXYKHY8H

5

hmmm, denk er nog even verder over na.

6

Ik heb "decopajets"puur, kleine vlokjes maar dan steviger, die kun je heel goed voor de taart gebruiken! Ik had hem bij de Sligro vandaan.

Je kan ook die amandelschaaf gebruiken en dan voor kleur je slagroom kleuren, gewoon met kleurstoffen van fondant enzo. Is ook heel  gezellig!

Groetjes, Linda

7

Ik heb ook regelmatig slagroomtaarten gemaakt en nougatine, vlokken en schaafsel kunnen prima met slagroom.

Willy

8

Die gekleurde vlokken van chocolade kunnen heel goed hoor!

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

9

Bedankt voor jullie reacties. Ga even kijken of ik goed gekleurde vlokken kan vinden en anders is slagroom kleuren ook nog een optie.

10

Je kunt ook de zijkanten wel met botercreme afsmeren en dan de versiersels er tegen aan die jij lekker , mooi vind.. gekleurde hagel kan dan maar ook vlokken..

Bovenop dan de slagroom, volgens mij zit er bij een banketbakkersslagroomtaart (ppfff wat een woord  :+ ) ook geen slagroom aan de zijkant maar wel aan de bovenkant en als vulling

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!