1

Onderwerp: Oma werd 92jr! :)

Ik was zeer vereerd toen een van mn tantes vroeg of ik de taart voor de verjaardag van mn oma wilde maken. Mn oma werd afgelopen zaterdag 92jr!
Ik had helemaal de vrije hand. Had geopperd om iets met fotolijstjes te doen, printje besteld, maar ik kreeg maar geen goed beeld van de taart in mn hoofd. Ik ben maar gewoon begonnen, en toen kwamen langzamerhand de ideetjes.... alleen... pasten de fotolijstjes daar niet zo leuk bij, vond ik dan ;) Maja, zat al met de printjes en had de lijstjes al gemaakt, dus heb ze na het foto moment erop tegenaan geplakt... en toen de taart werd aangesneden weer eraf en ze worden bewaard :)
Vond met dat warme plakweer de fondant wel erg fijn werken hoor, dat droogt lekker aan en marsepein blijft natuurlijk steeds plakken, heel irritant! Voor de duidelijkheid, dat bruine is half om half chcofondant met marsepein en dat witte is onderlaagje van marsepein en laagje fondant erover heen.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EUKTZWWZ.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RDS4UYH4.jpg

en hier even een snelle foto met 1 van de foto's erop
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GI4RQJM7.jpg

Mn oma vond het helemaal geweldig, haar eerste reactie was "kan je dat eten?"

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

2

Re: Oma werd 92jr! :)

Erg mooi en ik vind het fotolijstje erg leuk!

3

heel mooi! Leuk bedacht met dat fotolijstje, en oooh wat ben ik jaloers op de strakke taartranden...

Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen (Albert Einstein)                  Groetjes van Ineke

4

FABULOUS!!

vraagje van een leek :o  waarom eerst een laagje marsepein en daarna wit fondant?

Groetjes, Franka

Fibi schreef:

vraagje van een leek :o  waarom eerst een laagje marsepein en daarna wit fondant?

Omdat ik wit marsepein lelijk vind  :Y   :D 
En om toch de smaak van marsepein te hebben, maar het uiterlijk van fondant, op deze manier gedaan.
Engelsen doen dit trouwen ook vaak, maar dan 4/5mm marsepein en dan abrikozenjam en dan 4/5mm fondant, dus een dikke bekleding. En dat heb ik dan weer niet. Ik heb denk ik 1/2 mm marsepein (ja dat gaat snel scheuren, en plooien zijn er lastig uit te krijgen) en 2mm fondant. :)

groetjes Tirza     

6

Wat een perfecte taart!!

7

Wat een perfecte taart!!

8

Erg mooi.

www.spullenvoorjetaart.nl  www.taartvoorgrootenklein.nl Taartwinkel en workshops in Dordrecht. Ook voor PME en Wilton.

9

:thumb: heel mooi

Je kunt bij ons nu ook terecht voor de Wilton Courses 1,2,3 en 4 en natuurlijk de basis en vervolgcursussen,basisworkshops en themaworkshops!www.deleukstetaartenshop.nl/veenendaal

10

Wat een mooie, stijlvolle taart! En ik vind het eigenlijk met dat lijstje toch wel erg mooi :Y Maar mischien was het met alle lijstjes toch iets te veel?

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

11

chique hoor, en ook zo mooi strak, wat een leeftijd he? mijn oma viert a.s. zondag haar 98e verjaardag. maar dit doet zij voor het eerst zonder de klein en achter kleinkinderen. dit trekt ze niet meer, maar ik mag nog een klenie verjaardagstaart maken voor haar en haar kinderen met aanhang.

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

12

kwebbeltje schreef:

chique hoor, en ook zo mooi strak, wat een leeftijd he? mijn oma viert a.s. zondag haar 98e verjaardag. maar dit doet zij voor het eerst zonder de klein en achter kleinkinderen. dit trekt ze niet meer, maar ik mag nog een klenie verjaardagstaart maken voor haar en haar kinderen met aanhang.

Zo he, da's ook al oud! Hoop dat mijn oma dat ook volhoudt.
We waren nu ook met zo;n 60 man ofzo, op dit moment iets van 20 achterkleinkinderen en ook 20 kleinkinderen + bijna allemaal aanhang en de eigen kinderen, tsja t was volle bak. als die kleintjes rennen in de rondte, maar had niet het idee dat ze het niet trok ofzo, t is n taaie  :Y

groetjes Tirza     

13

Wow wat een leeftijd!
Hele mooie taart en ik vind het fotolijstje er ook mooi bij passen.

14

zo chique!!
En werkte dat dan wel lekker, die 2 dunne lagen over elkaar, hij ziet er zo strak uit!! Wel een idee hoor, om het zo wit te maken.

Groetjes, Dorothea.

15

Dot schreef:

zo chique!!
En werkte dat dan wel lekker, die 2 dunne lagen over elkaar, hij ziet er zo strak uit!! Wel een idee hoor, om het zo wit te maken.

ja werkte als een trein! Zoals je misschien ziet (als je goed kijkt en net zo pietlut ben als ik :D) is de bruine laag minder strak als de witte  :Y

groetjes Tirza     

16

Wow wat een chique taart zeg! Echt super gedaan.

Gefeliciteerd met je oma!

17

WOW wat een superchique stapel, echt prachtig

18

tipsytaartje schreef:
Dot schreef:

zo chique!!

ja werkte als een trein! Zoals je misschien ziet (als je goed kijkt en net zo pietlut ben als ik :D) is de bruine laag minder strak als de witte  :Y

bij mijn eigen taarten ben ik echt wel een pietlut ja, maar op de foto is het echt niet te zien! (maar dat heb ik bij mijn eigen taartfoto's ook)

Groetjes, Dorothea.

19

prachtig mooi... en gefeliciteerd met je oma..

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

20

Wat een dotje erg mooi en zeer stijlvol Tirz!

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl

21

Oh, Tirs, die bloemetjes slinger, wat een liefje!!! Superstrakke en leuke taart!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

22

Wat een superlieve taart!!! Ik werk ook wel eens met 2 lagen over elkaar, vaak omdat de taart na de eerste laag toch nog doorschijnt. Werkt inderdaad super.
Ik vind ook de bloemetjes slinger zooo schattig! Ook het witte lijntje op het bruine "lint" vind ik super!

Ennuh... gefeliciteerd met oma hè! Hele prestatie zeg, 92!

Groetjes, José

23

Wat een prachtige taart zeg en gefeliciteerd met je oma.

24

Prachtig, Tirz! Heel chique.
Vorig jaar mocht ik ook de taart voor de 92e verjaardag van oma (van manlief) maken en tante wilde heel graag een taart met haar naam erop, want dat had ze nog nooit gehad. En dat zie ik bij jou ook  ;)

Groet, Jolanda

25

wat is ie mooi!!! En gefeliciteerd met je oma!   En wat jammer dat jij geen workshops geeft...!