1

Onderwerp: Niet te dure vulling

Hoii allemaal,

Ik ga zondag voor 2 vriendinnen een taart maken voor hun team-BBQ. Nou wil ik de kosten voor hen zoveel mogelijk beperken. Hebben jullie ideeen voor niet al te dure vullingen? Ze wilden zelf wel iets met aardbeien oid, iets zomers. Maar andere ideeen zijn ook welkom hoor!

Groetjes, Sanne

2

Re: Niet te dure vulling

Aardbeienjam van de Euroshopper met slagroom

Jacqueline

3

Meringue botercreme is toch ook niet zo duur? Erg lekker :Y :9

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

Ik zeg half half van wat hier boven staat ;) 
Meringue botercreme (daar kan je ook mee afsmeren) en aardbei confitur (of hoe je et ook schrijf) van super de boers Euro merk.. de vind ik persoonelijk lekkerder dan euroshopper van ah ;)

5

De monatoetjes zijn om de haverklap in de aanbieding, nu geloof ik weer bij de C1000 voor 1 euro per stuk de aardbeienkwarkvulling is  :P  :P  :P !!!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

6

Canadesje schreef:

Ik zeg half half van wat hier boven staat ;) 
Meringue botercreme (daar kan je ook mee afsmeren) en aardbei confitur (of hoe je et ook schrijf) van super de boers Euro merk.. de vind ik persoonelijk lekkerder dan euroshopper van ah ;)

Werkelijk, ik krijg altijd complimenten als ik er deze jam in gooi! Maar, je moet natuurlijk ook het geheel proeven, he? :)

Jacqueline

7

Kijk, al een paar ideetjes!  :lol:  Doe je dan de jam gewoon bovenop de botercreme of maak je er een aparte laag van? En waarmee kan je jam nog meer combineren (ik ben zelf niet zo van de botercreme, vind ik zo machtig om een hele taart mee te vullen :O

En die Mona toetjes lees ik hier wel vaker, vind ik ook wel een lekker en interessant idee, maar kwak je die zo kant en klaar erin of moet je daar verder nog wat mee doen?

8

op die laatste vraag lees ik even mee...

9

ik gebruik vaak toetjes van mona, kwark aardbei en citroen en die doe ik gewoon in de taart zonder er iets aan te doen en het bevalt goed!

10 Laatst bewerkt door Dot (04-06-2010 11:56)

dubbel = 1x teveel....

Groetjes, Dorothea.

11 Laatst bewerkt door Dot (04-06-2010 06:25)

idd monatoetjes deze week per 2 in de reclame bij de C1000,
bij de hoogvliet is de slagroom maar 34ct en de aardbeienjam ook goedkoop en lekker, maar dat zijn dus beide wel koelkast-vullingen!

Verse aardbeien kun je in beide vullingen erbij doen.

Groetjes, Dorothea.

12

idd de mona toetje kan zo op de taart (wel een dijkje spuiten)
En als tip voor de jam (heb ik ook ooit hier gelezen) voor gebruik even los kloppen met een garde, dat wordt het makkelijker smeerbaar voor de taart!
De jam kun je trouwens als 1 laag gebruiken.

Liefs, Zanoni

13

ik gebruik suikerbakkerspoeder ipv botercreme om mee af te smeren en vind dit ook lekker als vulling. Heb nog niet eerder botercreme gebruikt, dus weet t verschil in smaak niet...

Aarbeienjam van Euroshopper (AH) is bij mij ook altijd een groot suc6

Sterkte met het maken van de taart!!

14

MDroppie schreef:

ik gebruik suikerbakkerspoeder ipv botercreme om mee af te smeren en vind dit ook lekker als vulling. Heb nog niet eerder botercreme gebruikt, dus weet t verschil in smaak niet...

Sterkte met het maken van de taart!!

Heel OT, maar hoe kun je nu met poedersuiker afsmeren?!?!?! en als vulling????

Groetjes, Dorothea.

15

Ik denk dat ze banketbakkersroom bedoeld  :/ ?

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

16

MDroppie schreef:

Ben blij dat jij deze ervaring ook hebt! Anders lijkt het misschien wel of ik voor het goedkope ga....

Jacqueline

17

wij hebben ook altijd de euroshopper van de AH. Smaakt super!!

Liefs, Zanoni

18

hallo,
Ik heb even een vraagje namelijk ik heb in een bakkerij gewerkt (inpakster) en daar zag ik de banketbakkkers altijd het kapsel voorwerken mar suikerwater. Volgens mij om deden ze dit om te verkomen dat de vulling te snel in het kapsel trok. weet iemand of dit nodig is of smeren jullie de vulling (zoals kwark jam enz) zo op de kapsel

Het leven is een feestje maar je moet wel  zelf de slinger ophangen!!!!!!!!!!
Opbouwende kritiek is altijd welkom

19

Het insmeren met suikerwater heet tremperen. Dat kan je doen om je kapsel minder droog te laten zijn of er een speciaal smaakje aan te geven dat je dan aan het suikerwater toevoegt.
Zelf doe ik het nooit, gewoon voldoende jam en vulling gebruiken, dan is je taart niet droog (mits je kapsel goed is natuurlijk ;))

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

20

Hoi dames,

Bedankt voor jullie adviezen!

Heb uiteindelijk de bovenste verdieping 2x laagje slagroom+chocomousse (toetje van de AH) gedaan. Dit was erg lekker zeiden ze. Onderste verdieping 2x laagje slagroom en Euroshopper aardbeienjam erop, dit was wat aan de zoete kant zeiden ze, dus voortaan mss 1 laag slagroom en 1 laagje jam.

Groetjes, Sanne