1

Onderwerp: Help, wat moet ik kiezen?!

Hoi Forumleden!

Alvast bedankt voor het lezen van dit onderwerp en jullie eventuele advies!

Ik heb een streng glutenvrij dieet en wil graag mijn taarten bekleden met een glutenvrij product. Via de website heb ik dan de volgende opties:

Ballina Paste to Cover
Funcakes marsepein
Funcakes fondant
RegalIce fondant
RegalIce MMF

Ik heb ervaring van Paste to Cover en Regalice. De paste to cover werkt aardig goed en smaakt goed. Alleen er moet waanzinnig veel kleurstof door om goed te kunnen kleuren, waardoor de textuur verandert en het bekleden mislukt. Ik wil graag mooie diepe kleuren, dus vandaar dat ik op zoek ben naar een ander product.

Ik heb nu Regalice gekleurde fondant gekocht en er wat CC's mee bekleed. Dat ging prima, maar de textuur was erg zacht/vochtig dus ik vermoed dat het bekleden van een hele taart niet zo goed zal gaan. En mijn vermoedens worden op dit forum bevestigd.

Nu heb ik dus nog de keuze uit:

Funcakes marsepein, Funcakes fondant en Regalice MMF.

Wat zouden jullie adviseren om een taart mooi strak mee te bekleden? Wat rolt het beste uit en scheurt het minst? En is ook nog goed gekleurd of te kleuren?

Alvast hartelijk bedankt voor jullie advies!!! :)

Loes

2 Laatst bewerkt door djehr (07-06-2010 11:59)

Re: Help, wat moet ik kiezen?!

Als je felle kleuren wil zou ik voor marsepein kiezen. Fondant is van zichzelf wit en daardoor minder makkelijk fel gekleurd te krijgen. Heb je gewoon wat meer kleurstof voor nodig.

Qua bekleden maakt het niet uit: fondant, marsepein of MMF. Dat heeft vaak te maken met hoe vaak je een product gebruikt hebt en hoeveel taarten je gemaakt hebt. Een beetje ervaring dus. Strak bekleden heeft ook te maken hoe strak je ondergrond is. Met een strakke ondergrond krijg je een strakke taart.

Naast het bekleden en het kleuren is het ook belangrijk wat je lekker vind. Zelf ben ik niet zo'n fan van fondant dus gebruik altijd marsepein. Maar dat is voor iedereen anders.

3

Hoi Desirée,

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Daar heb ik zeker wat aan.

Op welke ondergrond kan je marsepein het beste uitrollen, zodat het niet aan het oppervlak vastkleeft? Kan dat ook op een tafelzeiltje o.i.d?

Groet,
Loes

4 Laatst bewerkt door djehr (07-06-2010 12:18)

Er zijn veel mogelijkheden:
bureau onderlegger van ikea, plastic zeiltje, op het aanrecht en dan licht bestrooien met poedersuiker. Bij gebruik van poedersuiker opletten dat je de lap niet omdraait (dus onderkant boven) en dat je de lap zeer regelmatig draait (ik doe altijd 1 of twee keer heen en weer rollen, lap oppakken en een kwart slag draaien).