1

Onderwerp: Biscuit nu wel of niet in vriezer

Hoi hoi,

Zondag vieren we mijn zoon zijn 1ste verjaardag en ik ga zelf de 2 taarten en meptaart maken. Nu wil ik vrijdagavond het biscuit bakken en deze zaterdagochten/middag vullen en bekleden.

Kan ik het biscuit dan het beste een nachtje in de vriezer doen of is het ook nog lekker als ik hem in een zak in de la leg.
Ik wil de taart vullen met zwitserseroom, 4 vruchtenjam en afsmeren bc mix. Is dat zondag dan nog wel lekker?

ivm 2 verjaardagen (zaterdagavond en zondagochtend) heb ik verder geen tijd om hem te maken vandaar mijn vragen.

2

Re: Biscuit nu wel of niet in vriezer

Ja hoor je biscuit hoef niet voor een nachtje in de vriezer. Ik vind alleen dat hij wel fijner doorsnijd. Maar ja, dat is mijn mening.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3

mijn vraag is dan.. als je hem van te voren een keer in de vriezer doet kan je hem na het decoren en vullen nog wel in de vriezer doen ( mocht dit nodig zijn )

groetjes mandy

4

Het kan wel, maar veel mensen zijn niet dol op 2x invriezen van voedsel. Echter ik heb het een enkele keer gedaan (met biscuit dan) en de smaak ging er niet op achteruit.

Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment!

vragen over invriezen/ ontdooien

[move]---> taartdecoratie algemeen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

In de patisserie is met bijna een must om alles in te vriezen. Ook de taarten worden ingevoren. Het wordt er zelfs lekkerder van!
Dus geen enkel probleem, ook niet als je het daarna nog een keer wilt invriezen.

groeten Annemieke
Cake It

7

Hier ook de kapsels in de vriezer  ze snijden makkelijker heb laatst een hele taart in de vriezer gedaan en toen zeiden mijn jongens ook dat ie lekkerder was dan niet uit de vriezer maar ja dat is smaak verschillend maar het kan dus makkelijk....