1

Onderwerp: Strandstoeltje te Noordwijk

Gisteren een heerlijke dag aan het strand gehad met oud-collega's van mij, al een half jaar geleden geboekt en dan zulk weer hebben!
Het was heerlijk, gelachen, lekker gegeten, roseetjes gedronken...

En bij de koffie deze taart geserveerd. De onderste gevuld met vanillecreme en frambozen, de bovenste stroopwafelcake, daar hebben net nog in de trein terug van gesmuld...

Ze waren vol bewondering over het stoeltje, moest wel eerlijk bekennen dat ik daar een hele avond mee bezig ben geweest :O (was niet zo makkelijk als ik dacht aan de hand van jou uitleg in de Mjam, Nath :lol:)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TIXWKBCM.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YGPDJ7YX.jpg

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

2

Re: Strandstoeltje te Noordwijk

super leuke taart :thumb:

jij hebt het stoeltje tenminste op de taart gekregen.
bij mij tot nu toe altijd in de prullenbak beland :(
toch maar eens de rust voor nemen :Y

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

3

Wat een mooie stapel. Mooie foto ook zo van bovenaf gemaakt!

4

Wat leuk met die strandstoel er boven op. :Y

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

5

Mooi gemaakt en het heeft dan wel meteen een supereffect, dat stoeltje!!!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

6

nou hij ziet er goed uit, Ik heb dat stoeltje ook proberen te maken nou ik vindt het een rotklus hahahahahaha.

7

Echt een Hollands strandtaartje: super!! Krijg helemaal zin in de Noordzee *zucht* :+

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

8

Wat een leuke taart.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

9

:lol:  ik heb in het eggie al zo'n moeite met zo'n stoel... hahahaha.

Mooi geworden hoor.
Petje af.
Gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

10

Wat superleuk gemaakt!

Dit is echt niet meer normaal!! Zoiets hoor je toch helemaal niet te kunnen als normaal mens???
Enorm indrukwekkend!

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

12

Oooh wat is ie leuk! Helemaal leuk! en dat stoeltje maakt hem helemaal af! Geweldig!

13

supergaaf. echt lekker zomers

14

ja dat stoeltje daar valt mijn bekkie van open.. :lol:

15

emmy635 schreef:

super leuke taart :thumb:

jij hebt het stoeltje tenminste op de taart gekregen.
bij mij tot nu toe altijd in de prullenbak beland :(
toch maar eens de rust voor nemen :Y

:D Nou, dit was ook poging nummer drie hoor! Ik dacht dat doe ik even, maar alleen al het uitsteken van de zijkanten ging niet bepaald vlekkeloos :S dus besloot ik er voor de zekerheid maar drie te maken... En dat was nodig ook ;) Nummer 1 had ik de stokjes te dik gerold, pasten ze niet :O nummer 2 te donker gedust, zag er niet mooi uit :nooo en tot overmaat van ramp brak ik een pootje bij het in-elkaar-zetten... Tot mijn opluchting lukte nummer 3 goed :Y

Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

16

Erg mooie taart .... je stoeltje is prachtig ... geweldige nr 3!   :D

17

er staat ook niet voor niets bij die how-to in de Mjam dat je het moet laten uitharden en drogen. (bij iedere alinea staat het hoor en niet voor niets O-)) ik maak die dingen dagen van te voren en zet hem dan 2 dagen van te voren in elkaar zodat hij echt goed kan drogen/uitharden

Maar het is weer een super taart geworden hoor Jozien!

18

Wat een leuke en dat stoeltje is erg mooi geworden!

19

Ik vind 'm helemaal super!! En idd dat stoeltje....  :grr:

Groetjes Ilse

20

nog even over het stoeltje:

Geduld is een schone zaak O-)

(wel effe bekennen dat het bij mij ook een paar keer is mis gegaan hoor!) maar ik blijf het een leuk ding vinden om te maken

21

Nathalie schreef:

nog even over het stoeltje:

Geduld is een schone zaak O-)

(wel effe bekennen dat het bij mij ook een paar keer is mis gegaan hoor!) maar ik blijf het een leuk ding vinden om te maken

Nu voel ik me toch geroepen om te zeggen, dat geduld niet het probleem was :D :D

Ik heb eerst veel moeite gehad met de zijkanten. Ik had ze keurig in de vorm laten drogen zoals in je beschrijving, maar toen braken ze beide bij het eruit halen. Ik besloot ze toen maar kort te laten drogen, dat mislukte ook. Het beste resultaat had ik met gumpaste die ik wat liet indrogen en toen meteen uit de vorm halen. Daar heb ik toen drie setjes van gemaakt. Vervolgens was mijn probleem dat de stokjes te dik bleken voor de gaatjes. En toen ik ze op de juiste dikte had, bleek één set zijkanten gewoon niet recht, zodat hij niet in elkaar te zetten was :O En toen brak het pootje :rolleyes:

Maar geduld is inderdaad heeel belangrijk, de aanhouder wint  O-)

22

hihihi, ik heb ze gemaakt van modeling paste (volgens mij de zelfgemaakte mexican paste) en dat gaat het beste met fondant lukt het echt niet. Maar het is idd wel een kwetsbaar item hoor.

(ik had voor de Mjam 2 reserve gemaakt mocht er wat sneuvelen tijdens de transporten ;))

Kom je oorspronkelijk uit Noordwijk trouwens, ik heb daar geweldige jeugdherinneringen aan :)
Ik heb er na het zien van je taartje vandaag ook even heerlijk aan teruggedacht, tnx!

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

24

Heerlijk strandtaartje Jozien!!  :thumb:

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

25

Mmmmmm, zon, zee, strand en jouw geweldig leuke taart: :thumb:  :Y

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!