1

Onderwerp: fondant met amandel aroma

aangezien ik taarten  met witte marsepein echt niet mooi vind (helaas staat er over 3 weken nog eentje op t programma  :/  ) doe ik voor mensen die toch marsepein willen, dun laagje marsepein en dun laagje fondant.
onder het mom van smaak van marsepein/ uiterlijk van fondant wil ik amandel aroma/ essence/ extract toevoegen.
heb hier de amandel variant van lorain oil en van wilton, maar het stinkt echt vreselijk! ik dacht nog, ach het zal wel weg trekken als ik het door fondant meng, heb ik een klein beetje door wat fondant gemengd, maar die geur, gadverdamme, echt heel chemisch!

wie kan mij hier advies in geven?

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

2

Re: fondant met amandel aroma

Vaak duurt het bij deze olie een tijdje voordat de smaak lekker intrekt. Een heel klein beetje is al voldoende, ook al proef je dit in eerste instantie niet. Misschien heb je er nu te veel doorheen gedaan. Je kunt het beste de olie even laten intrekken en dan nog eens proeven / ruiken. De geur is minder en de smaak beter!

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook

o bedankt voor het reageren bianca!

kan je het direct gebruiken als je het erdoor hebt gekneed, of moet je dat verder vantevoren doen?
Heb nu een nieuwe homp met 1 drupje gekneed, even afwachten wat het wordt.  :)

groetjes Tirza     

4

Je kunt het wel gelijk gebruiken, maar de goede smaak kun je pas testen als het er echt is ingetrokken. Ik maak mijn bonbonvullingen altijd 1 dag vantevoren, de 2e dag is het heerlijk.

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook

oke thnx :)
heb net even geroken, geur was al wel minder, maar was er nog wel. Ga het morgen nog eens proberen en ook een stukje proeven. Dat wil ik nu met die geur namelijk echt niet, ga er echt van kokken  :(

groetjes Tirza     

nou, ik heb het vrijdagavond erdoor heen gemengd, heul weinig, hele dag laten intrekken, en zaterdagavond weer geroken. geur was minder, maar rook die vieze lucht nog wel. heel klein hapje genomen, ik goed nadenken of ik amandel proefte... en toen....
boven de gootsteen gehangen  :(  en het er weer uitgegooid, ik heb de flesjes nog wel in mn kast staan, maar wil ze eigenlijk weggooien.
Of kan ik er nog iets anders mee? echt balen dit

groetjes Tirza     

7

tipsytaartje schreef:

ik heb de flesjes nog wel in mn kast staan, maar wil ze eigenlijk weggooien.
Of kan ik er nog iets anders mee? echt balen dit

verkopen bij V&A  :D

Maar wel balen zeg dat het zo smerig is!

Liefs, Zanoni