1

Onderwerp: glycerine voor royalicing

hallo medebaksters/ers,

ik kom er niet helemaal uit.
lees namelijk een aantal tegenstrijdige berichter hier over..

als je royalicing iets minder hard wilt laten uitharden dan kan je er een beetje boter door heendoen of glycerine..

nou vroeg ik me af kan je die glycerine (mondspoeling) ook gebruiken of heb je echt die speciale nodig van de webshop?

hoop dat iemand me iets meer duidelijkheid kan bieden want de ene zegt nee mag niet de andere vind het geen probleem..

alvast bedankt voor het lezen en jullie tips!!

groetjes xylina

2

Re: glycerine voor royalicing

je hebt zuivere glycerine (of glycerol) nodig, die koop je idd in de webshop of bij de apotheek of bij een goed geassorteerde winkel. Bedoel jij trouwens niet listerine mondspoeling ?

3

glycerine is een vet (wordt oa zeep van gemaakt :D ) Dat is geen mondwater :nooo Je hebt echt de glycerine van de webshop nodig. Het hard dan minder snel uit, zodat je er langer mee kunt werken.

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

als je er boter of crisco bij doet is het geen royal icing meer  :nooo
meer het kan wel, als je die woorden op google intikt vindt je vanzelf het recept

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Glycerine is ook te koop bij de apotheek, vraag wel naar de glycerine die gebruikt kan worden in voedingmiddelen.

6

dank jullie wel voor jullie reactie,
nou heb ik via de zoekopdracht gezocht op glyserine en las ik dat iemand ook die glyserine heeft gezocht en daar staat op voor soepele huid voor handen en voeten.
nou zegt de 1 het kan gebruikt worden en de andere niet....

dus zou ik hem wel of niet kunnen gebruiken??

alvast bedankt voor jullie reactie

groetjes xylina

7

xylina schreef:

dank jullie wel voor jullie reactie,
nou heb ik via de zoekopdracht gezocht op glyserine en las ik dat iemand ook die glyserine heeft gezocht en daar staat op voor soepele huid voor handen en voeten.
nou zegt de 1 het kan gebruikt worden en de andere niet....

dus zou ik hem wel of niet kunnen gebruiken??

alvast bedankt voor jullie reactie

groetjes xylina

Ik zou het niet gebruiken, .............als je de gevonden topics doorleest, vind je ook waar je het kan kopen.

8

dat zal niet de eetbare variant zijn, dus aub niet gebruiken.
Bestel het gewoon in de webshop van deze site of van een andere maar gebruik niet zomaar iets in je taarten.

Liefs, Zanoni

9

gelukkig heb ik hem ook nog niet gehaald:)
dacht eerst maar even zekerheid hebben haha

maare kan je ook zoiets zelf maken?
of is dat veeeeeel te veeel werk?

alvast bedankt van deze newbee:)