1

Onderwerp: Koekje erbij ? Miniparade

Beetje aan het proberen geweest voor mijn braderie - avontuur in September. Conclusie; allemaal leuk om te maken , wel héél tijdrovend ! Komen ze ;
Delfts blauwe koekjes .
http://www.mijnalbum.nl/Foto-78DYCLXR-G.jpg

Bruidskoekjes, ooit een fotootje van internet geplukt en er nu mijn eigen draai aan gegeven , moeten nog een beetje vervolmaakt worden,ze zijn nog niet helemaal naar mijn zin.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8JC87RZB-G.jpg

Leuk voor de kleintjes , ballon-koeklolly's
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DOM4SHUK-G.jpg

Cupcake- koekjes, bekleed met de Funcakes Vanillefondant,zó heerlijk als dat ruikt ! ( én smaakt )

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BHC7LCJE-G.jpg

Bedankt voor het kijken,groeten Monique

Carpe Diem !

2

Re: Koekje erbij ? Miniparade

allemaal errug leuk :Y

3

Wat ontzettend mooi.Vooral de bovenste.Knap hoor. :Y  :thumb:

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

4

Wow, allemaal erg mooi ja! Vooral die Delfts blauwe, hoe heb je die gemaakt?

Groetjes Olga

5

super leuk allemaal! je delfstblauwe zijn echte kunstwerken!
Die bruidstaart koekjes wil ik ook een keer maken, martha stewart of niet?

Jezus, wat een werk!!! Maar wel echt prachtige koekjes!

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

7

Zo, wat een gave koekjes!! Indrukwekkend! :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

8

wow, wat een kunstwerken, geweldig.

9

Ziet er heel leuk uit!

Doe waar je van houdt, en je zult houden van wat je doet!
Groetjes, Ienke

10

super leuke en mooie koekjes :thumb:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

11 Laatst bewerkt door G.I. Jane (06-06-2010 13:48)

Erg mooi al die koekjes, welk recept gebruik je en hoelang & welke temperatuur doe je de koekjes bakken? Want ik heb meestal uitgelopen koekjes, dan past het marsepein of fondant er niet zo mooi meer erop zoals bij jou! Ik dacht volgende keer korter en heter bakken? Ik gebruik zelf het Peggy Porschen recept.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

12

Ik gebruik ook het PP-recept , oven voorverwarmen op 180 graden en dan 8 á 10 minuten , eruit halen als de randjes beginnen te kleuren. Dan ga ik er overheen ( direkt als ze uit de oven komen) met een plat dekseltje , dan worden ze mooi recht / plat van boven. Ik rol het deeg uit tot een dikte van plm. een halve centimeter. Zo moet het echt lukken hoor , succes!

Carpe Diem !

13

@ GI Jane: Als aanvullende tip bij wat Monique zei: de koekjes  voor het bakken een half uurtje in de koelkast helpt ook tegen het uitlopen!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

14

Ollie schreef:

Wow, allemaal erg mooi ja! Vooral die Delfts blauwe, hoe heb je die gemaakt?

Uuhh, nou ja " gewoon " geschilderd met kleurstof (en witte rum ) en een plaatje witte fondant.

Carpe Diem !

15

Adrienne schreef:

@ GI Jane: Als aanvullende tip bij wat Monique zei: de koekjes  voor het bakken een half uurtje in de koelkast helpt ook tegen het uitlopen!

Kijk, daar heb ik dus weer geen geduld voor hé.. :+

Carpe Diem !

16

Weer goede tips bedankt :thumb: Het gaat de volgende keer vast weer beter! Alleen past mijn bakblik niet in zijn geheel in de koelkast. Ik bak ze ook op 180 graden en 8 a 10 minuten, soms langer als ik grote koekjes bak, maar misschien toch weer eens de temperatuur goed in de gaten houden.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

17

Heb je een aparte oven-thermometer in je oven staan ? De werkelijke temperatuur kan nog wel eens afwijken van wat je oven aangeeft namelijk.

Carpe Diem !

18

bakken jullie ze in een hete lucht oven of op boven en onderwarmte?

19

Ik heb een goede temperatuurmeter in de oven en ik weet inmiddels ook dat rechtsachter altijd heter is. Daardoor zet ik de grotere taarten rechts en de kleine links. Met koekjes het zelfde, dan zie je dat ze rechts sneller bruin zijn. Ik had er ook eentje van de Hema erin hangen, maar die is na 1 jaar overleden en die gaf vaak 10 graden hoger aan als die andere thermometer.
Ik doe koekjes met hetelucht en biscuitdeeg verwarm ik voor op hetelucht en bak daarna met onder- en bovenwarmte.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

20

jolanda80 schreef:

bakken jullie ze in een hete lucht oven of op boven en onderwarmte?

Voorverwarmen , hete lucht.

Carpe Diem !

21

Wat leuk allemaal, die cupcake-koekjes zijn heel gaaf!

22

Wat een geweldige koekjes allemaal! Je Delftblauwe zijn helemaal super, hartstikke mooi gemaakt :D.
De cupcakekoekjes heb ik zelf ook ns gemaakt, maar dan met icing...deze zijn ook echt hartstikke leuk zo!

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

23

Ik ben helemaal weg van je bruidskoekjes, als je het goed vindt sla ik die op om eens te maken  :D

24

ineke010 schreef:

Ik ben helemaal weg van je bruidskoekjes, als je het goed vindt sla ik die op om eens te maken  :D

Tuurlijk, het zijn nog prototype's hoor, ik wil ze nog wat perfectioneren.Het voorbeeld wat ik van internet plukte ( ik geloof idd Martha Stewart ) had 3 enkele koekjes , dat gaf niet het mooie gestapelde effect dus heb ik van elke maat 2 koekjes op elkaar geplakt. De RI moet eigenlijk niet "druipen", alhoewel ik dat best een leuk effect vind.

Carpe Diem !

25

Wat verhipte leuk allemaal!