1

Onderwerp: Papieren cupcakevormpjes passen niet in de cupcake bakvorm?

Ik wilde vandaag cupcakes gaan maken dus heb gisteren papieren cupcakevormpjes gehaald bij de Blokker. Kom er nu dus achter dat ze niet in de siliconen vorm passen. Herkennen jullie dit en is het op te lossen?

Re: Papieren cupcakevormpjes passen niet in de cupcake bakvorm?

Zijn ze te groot??

Ik heb ook een keer die papieren vormpjes gekocht en waren te groot. Heb ze met een klein beetje crisco vastgeplakt aan de bakvorm.... Dat ging verder prima met het bakken...

Misschien kun je dat proberen??

Er is altijd wel een reden voor taart...
www.taartendaan.hyves.nl

3

Verwarm de oven voor met de siliconenvorm erin. Deze zet daardoor wat uit. Haal die dan uit de oven en zet er de papieren vormpjes in. Als het goed is passen de cc-papiertjes nu wel goed. Vullen en bakken maar. Succes! :Y

4

Ja ze zijn inderdaad te groot  :(  dat vastplakken gaat m ook niet worden, houd ruim een cm over. Ligt dit aan de papieren vompjes (Blokker) of aan de siliconen bakvorm (Xenos)?

Oh geen idee, ik heb de bakvorm volgens mij van de blokker...

Misschien moet je de tip van Sofia eens proberen..

Er is altijd wel een reden voor taart...
www.taartendaan.hyves.nl

Ik heb de vorm van de xenos.. en de vormjes van oetker, wilton en de xenos passen daar goed in. Dus ik denk dat de vormpjes van de blokker iets groter zijn.

Groetjes Natasja!

7

Heb ooit ook een siliconencupcakevorm gekregen, toen ik daar de bakvormpjes in wilde doen paste het ook niet, de siliconenvorm had bakjes met randen recht omhoog en de bakvormpjes lopen naar boven toe uit. Bij mij lag het dus aan de siliconenvorm die wordt nu ook niet meer gebruikt.

Say YES with joy. Say NO without fear.

nee ik jok... ik heb de vorm van de action.. maar daar paste dus wel bovenstaande vormpjes allemaal in.

Groetjes Natasja!

9

Ik had het probleem ook, de siliconen bakvorm was dieper dan de cupcake papiertjes (van de Blokker)... Ik ben overgestapt op de bakvorm van de Hema, daarin passen de papiertjes precies!

Groetjes, José

10

Hmmm... Zo te lezen is het dus passen en meten met papiertjes en bakvormen, ga de tip van Sofia nu even uitproberen als het lukt is dat mooi meegenomen! Ik laat het weten.

11

Helaas  :(  ze blijven te groot voor de bakvorm. Het scheelt wel iets maar te weinig om het passend te maken. Vanmiddag maar even bij de BAS kijken of ze Dr. Oetker vormpjes hebben.