1

Onderwerp: bekleding voor beginner

zoals de titel luid wat is nu fijne bekleding voor een beginner?
ik lees heel veel dat het persoonlijk is maar kan echt geen keuze maken.
wat gebruiken de meeste workshops gevers voor de klanten?
en wat is wijsheid mbt kleurtjes
wil een taartje gaan proberen te maken maar wil wel meer als 1 kleurtje gebruiken.
is dat te doen voor de eerste keer.
wil zo graag beginnen maar weet nog niet precies wat ik moet aanschaffen kwa materiaal voor de bekleding.
wie kan me een beginnetje geven zodat ik aan de slag kan.

een onzeker in de dop taartenbakstertje hihi

2

Re: bekleding voor beginner

Ik gebruik meestal rolfondant omdat ik vind dat het fijner werkt dan marsepein. Maar zoals je zegt, dit hangt vooral af van je persoonlijke ervaring en smaak.

Je kan een paar basiskleurtjes aanschaffen om te beginnen. Die kan je ook met elkaar mengen om andere kleuren te verkrijgen. En een smoother kan ook zeker handig zijn om je taartje mooi strak te krijgen!

Succes!

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

3

Ik denk dat je het beste met marsepein kunt beginnen, fondant plakt toch iets meer en is daardoor wat moeilijker te bewerken.
Als je een paar basiskleurtjes koopt kun je al heel wat kleurtjes maken. Kijk anders eens op de site van Wilton, daar geven ze wat voorbeeldjes welke kleurtjes je kunt  mixen.
En met een paar simpele bloemenuitstekers krijg je al snel een leuk resultaat. Kijk ook maar eens op you tube ( cake decorating) , daar kun je wel wat ideetjes opdoen.
Succes ermee.

4

moet ik dan kijken naar 1:3 of 1:4 weet het verschil niet

5

Hoi, ik ben nog niet zo lang bezig met deze hobby. Heb mijn taarten bekleed met marsepein 1:3 (begreep dat 1:4 meer plakt) Vind t fijn om mee te werken.
Qua kleuren: idd n paar basiskleuren aanschaffen, daar kun je best veel mee (en varieren met de hoeveelheid kleurstof door de marsepein)

Succes met t bakken/bekleden :thumb:  Ben benieuwd naar t resultaat :Y

PS binnenkort ga ik met fondant aan de slag, ben benieuwd hoe ik dat vind werken ;)

6

1: 3 of 1:4, daar zijn de meningen ook over verdeeld, ik gebruik zeelandia 1:3, maar er zijn massa's bakkers die 1:4 prettiger vinden. Gewoon uitproberen dus. Ik zou van allebei een kilo kopen en aan de gang gaan.