Onderwerp: [FEEDBACK] Mijn creaties van afgelopen week
Omdat ik nog nooit een workshop heb gevolgd, heb ik tot nu toe altijd zelf maar wat aangerotzooid met het maken van taarten. Nu wil ik meer dingen gaan uitproberen wat ik hier allemaal lees.
Voor de verjaardag van mijn dochter vorig weekend heb ik zoals gewoonlijk een cijfertaart gemaakt. Alleen wilde ik deze nu vullen met aardbeienmousse en afsmeren met botercreme. Dit bleek geen succes, omdat de stukje cake zo klein zijn, verschoof alles continue. Het werd daardoor een echte stress-taart, want ook de tijd voor de visite kwam, begon te dringen. De volgende keer maak ik een cijfertaart gewoon weer met abrikozenjam en afsmeren met abrikozenglazuur. Zo maakte ik al jaren mijn taarten en wilde nu wel eens iets anders.
Dit is het resultaat:

Normaal maak ik ook aan de zijkant allerlei woorden met betrekking op het cadeau voor je jarige. Had ik nu niet zoveel tijd voor, daarom maar gekozen voor een slinger.
De dag ervoor had ik mijn eerste opengewerkte taart gemaakt. Mijn dochter wilde graag roosjes op haar taart. Vandaar een rozentaart met 17 rozen in verschillende maten.
Deze taart was gevuld met after eight vulling en afgesmeerd met botercreme.

En afgelopen dinsdag nam ik, samen met iemand anders, afscheid als werkgroeplid van de werkgroep Eerste Heilige Communie en daar hoorde natuurlijk een taartje bij. Wij hebben elk werkgroeplid een boekje met boekenlegger cadeau gedaan. De boekenlegger had een rood hart met de tekst: Er is een God die van je houdt! Vandaar onze keuze voor deze taart:

De regenboog met het duifje is het symbool van het project waarmee we gewerkt hebben. De duif hoort alleen onder de regenboog te zitten, maar daar had ik geen plek meer voor.
Bedankt allemaal voor het kijken en lezen en graag tips.
groetjes Ellen