1

Onderwerp: Help!! graag zo snel mogelijk

Hoi hoi,
Ik heb mn eerste taarten gebakken en gevuld.
Nu wil ik ze met marsepein bekleden, maar krijg mn marsepein niet goed uitgerold en het blijft enorm plakken aan mijn aanrechtblad.
Wat doe ik verkeerd en hoe zou het moeten.
Tips zijn zeer welkom
Liefs Samantha

2

Re: Help!! graag zo snel mogelijk

poedersuiker of crisco op je werkblad...

kijk op www.carola-taartjes.hyves.nl voor mijn taartjes...
en bij deze iedereen bedankt voor de inspiratie en ideeen!

3

Hoi dames.
voor iedereen die het nog niet wist een gouden tip voor het uit rollen van marsepein dat niet gaat plakken, EEN OPEN GEKNIPTE PLASTIC TAS

Liefs Samantha

4

Nieuw probleem!!

Ik krijg de marsepein erom heen zonder scheuren maar niet zonder hobbels.
Kan iemand me helpen?

5 Laatst bewerkt door RedRose18 (05-06-2010 22:33)

moet je wel zeker weten dat die tas echt schoon is...
en 100% goed eronder ligt, anders krijg je naden lijkt mij
zou zelf een mat aanschaffen van ikea, kost iets van 7 euro en daar blijft het niet/nauwelijks aan plakken
en anders idd crisco of poedersuiker gebruiken
let wel op de de poedersuiker niet aan de bovenzijde van de marsepein komt, want dat krijg je een witte waas eroverheen

hobbels in je marsepein = smoother ;)
wel goed recht en strak afgesmeerd met BC? misschien te veel vulling waardoor dijkjes uitpuilen oid?

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

6

Bobbels van lucht kun je eventueel lek prikken met een naaldje.
Dan gaat de lucht eruit en kun je het nog iets mooier maken.
Succes.

Have a Nice day!

pfff, hier helpt het ook warme weer niet hoor, bij het uitrollen. ik ben begonnen in de winter met fondant, ging stukken makkelijker als nu, zal ook weer wennen zijn...
ik rol uit op een stuk doorzichtig tafelkleed. gaat dan hopsake met kleed en al op de taart (fondantkant op de taart natuurlijk) en dan pel ik het kleed eraf. dit was voor mij dé supertip die ik hier ergens meegekregen heb... hoop dat je er ook wat aan hebt...
op het forum zijn al veel topics over strak krijgen van je taart (inc linken naar filmpjes). heb je de taart ook strak afgesmeerd met botercreme? dat is je vertrekpunt. dan de marsepein erover, de bovenkant gladstrijken, en dan van boven naar beneden. bekijk de filmpjes maar, dan is eht een stuk duidelijker

succes!

liefs marieke