1

Onderwerp: non stick board green

Ik zit erover te denken om het non stick board aan te schaffen, heeft een van jullie er ervaring mee?

2

Re: non stick board green

Is een mooi board maar zonde van de centjes vind ik, de matjes van ikea voldoen prima.

Er is een tijd van komen, er is een tijd van gaan.

ik heb er een, geweldig!!!!!

je hoeft niets te smeren of te strooien, er plakt gewoon niets aan.
ik heb ook ikea-matten, voor als ik frobel met vriendinnen, maar als je die niet recht kunt bewaren, trekken ze krom en dat irriteert me gewoon.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Ik vind die super ! Op de Ikea onderlegger staat geen teken dat het voedselveilig is, op de verpakking staat het ook niet, dus mag het NIET in contact komen met voeding volgens de HACCP.

5

Ik heb hem ook en ben er superblij mee. De Ikea matten heb ik niet, wilde die eerst aanschaffen, maar op een workshop deze mat gezien en dacht.....hebben :):)

6

Over wat voor mat hebben jullie het, wat kost het en waar kun je die kopen? Ben nu wel erg nieuwsgierig

heb m besteld, 50x60 bij de leukste taarten, ben benieuwd, ik kan m vrijdag ophalen na de workshop van wendy (ook leuk  :D  :D  :D )

(voordeel van wonen in amsterdam, wormer is lekker dichtbij)

djehr schreef:

Over wat voor mat hebben jullie het, wat kost het en waar kun je die kopen? Ben nu wel erg nieuwsgierig

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=2580

het is trouwens geen mat, maar echt een soort van plaat, hij is denk ik 1 cm dik.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

9

Ik heb de middelste, 30x25 en vind hem ook ideaal. Ik heb ook wel de matjes van Ikea, maar deze boards werken beter en fijner. Goed stevig dus geen rafels na het uitsteken.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

10

Zo!! Dat mag wat kosten, zeg...pfff... :s ga nog maar even door met werkblad en poedersuiker   ;)  :lol:

vandaag voor het eerst gebruikt en I LOVE It helemaal top, niets plakt en als je klaar bent gewoon op zn kant opbergen. top top top

12

Hier een mooie tip en het kost geen drol:

Ik heb een mdf plank bekleed met doorzichtig tafelzeil en aan de achterkant strak vastgezet met tape. Als ik klaar ben, zet ik em weer op zolder. Je hoeft je zeil niet op te rollen dus er komen geen kreuken in. Je hoeft met tafelzeil ook niet in te vetten of poedersuiker te gebruiken, het werkt echt fantastisch!

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

Petra68 schreef:

Hier een mooie tip en het kost geen drol:

Ik heb een mdf plank bekleed met doorzichtig tafelzeil en aan de achterkant strak vastgezet met tape. Als ik klaar ben, zet ik em weer op zolder. Je hoeft je zeil niet op te rollen dus er komen geen kreuken in. Je hoeft met tafelzeil ook niet in te vetten of poedersuiker te gebruiken, het werkt echt fantastisch!

dat is wel een goed idee, een hele grote (groter dan de ikea mat) lijkt me heel handig

14 Laatst bewerkt door kicsi (05-06-2010 22:02)

Ik heb ook een non stick bord en gebruik hem mega veel zou ook niet meer zonder willen.

www.spullenvoorjetaart.nl  www.taartvoorgrootenklein.nl Taartwinkel en workshops in Dordrecht. Ook voor PME en Wilton.

15

ik gebruik hem dagelijks.. ga nu de grootste maat nog bestellen...vind hem helemaal top,en werkt wel anders dan de ikea matten of de  xenos matjes....
ideaal!!

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

16

Vooral voor het werken met flowerpaste en bij het gebruik van de lettertappits:  IDEAAL!!!
Maar natuurlijk ook erg fijn met gewoon marsepeinen bloemetjes e.d.  :Y

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

17

Wie weet hoe de ikea matten heten? ik ga vanmiddag naar ikea en wil zo'n onderlegger kopen. Ik heb op internet gekeken maar kan hem niet vinden.
Alvast bedankt.

18 Laatst bewerkt door Dot (07-06-2010 13:14)

pröjs heten die

Groetjes, Dorothea.

19

bedankt!

20

Vraagje, ik heb nu bijna 2 jaar de grootste maat non-stick board. de bovenkant is gaan plakken bij gebruik van marsepein en moet hem dus nu omdraaien. Doordat hij in de keuken tegen een kast heeft gestaan (wel veelvuldig gebruikt) is hij ook nog wat kromgetrokken zodat ie het aanrecht overschuift.
Enig idee hoe ik de juiste kant weer non-stick kan krijgen?

21

Ik heb hem ook de grootste en zoals tipsytaartje zegt, niks plakt eraan. ik heb hem al jaren en nog steeds goed!
je hebt ze ook in het wit.

gr. Madhuri

22

Wendy06 schreef:

Vraagje, ik heb nu bijna 2 jaar de grootste maat non-stick board. de bovenkant is gaan plakken bij gebruik van marsepein en moet hem dus nu omdraaien. Doordat hij in de keuken tegen een kast heeft gestaan (wel veelvuldig gebruikt) is hij ook nog wat kromgetrokken zodat ie het aanrecht overschuift.
Enig idee hoe ik de juiste kant weer non-stick kan krijgen?

Maak je hem schoon met veel water en sop? Dat is nl. niet zo goed. Gewoon een vochtige doek is genoeg. Probeer hem eens goed in te wrijven met crisco. Niet zo heel dik, gewoon een dun laagje en goed poetsen.
Zelf leg ik altijd een stukje antislip er onder, dan blijft het board prima liggen  :Y

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

23

Addy, bedankt, ik maak hem inderdaad schoon met water en sop. ik heb er nl nooit een onderhoudsinstructie bij ontvangen.
ik zal het proberen met crisco. Goeie tip!