Onderwerp: Vervelende fondant, Verrassingen en Vijf jaar!
Voor mijn vaders 55e verjaardag mocht ik een taart maken met als thema 55. Even later komt hij op het idee om een Beatles thema te doen. Ik had alleen wel al mijn taart helemaal uitgedacht!! Dan maar combineren!
De doos is gevuld met chipolatapudding met extra ananasjes en viervruchtenjam!
En het deksel kon eraf... Tadaaaa! The Beatles
Het moet een LP voorstellen, maar het plaatje is iets te groot, hahaha
Mijn school heeft geld ingezameld voor Stichting De Opkikker, en ik mocht de taart maken voor bij de geldoverdracht!! Voor 60personen!!! Pff, dat was me een werk, de grootste taart tot nu toe!
Van beneden naar boven;
Naturel biscuit met chocoladeganache met verse aarbeitjes, chocoladebiscuit met kersenvlaaivulling, naturelbiscuit met mascarpone gemengd met lemon curd[was een experimentje, woow dat was lekkeeeeer!!] en de bovenste is weer chocoladebiscuit met abrikozenjam.
Ik had overigens HEEL veel problemen met de fondant!!! Ik heb het gekleurd met groene en gele kleurstof[vloeibaar], en poedersuiker toegevoegd vanwege het plakken. Het is de fondant van funcakes, waar ik normaal 100% tevreden mee ben. Nu scheurde het elke keer, en naja, er was gewoon niet mee te werken!!
Vandaar die gekleurde randjes, vond het zelf een beetje too much, maar ik moest iets verzinnen om de gaten en scheuren te verdoezelen! Heeft iemand hier ook last van gehad? Of ligt het misschien aan mij? Normaal is die funcakes fondant echt geweldig, maar hier werd ik pischagrijnig van!!
Zoontje van mijn moeders collega wilde een Zelda en een Piraat! En hij kreeg er van mij nog wat bijpassende cupcakejes bij
Link van zelda is gevuld met chocolademousse en aardbeienjam, ben 3.5 uur bezig geweest met het puzzelplaatje

en de piraat met BBR en aardbeienjam
Het ontwerp van de piraat heeft zijn moeder van deze site gehaald, dus het kan zijn dat iemand haar taart hierin herkend!!

En deze cupcakejes heb ik gemaakt speciaal voor de foto voor op mijn visitekaartje!

Bedankt voor het kijken! [en lezen], tips enzo zijn altijd welkom!! Vooral over mijn fondant-probleem!!
Groetjes!