Pimmetje schreef:Beginner???? alles in 1 nacht???????
sprakeloos.....
Op 30 april ben ik begonnen met mijn eerste koekjes en voor moederdag de eerste taart. Ik had voor deze 3 bestellingen wel de nodige voorbereidingen gedaan (vleeswaren voor op de grill, het grilrooster, de handvaten van de grill, de gezichtjes zonder haren, de kussentjes en de hartjes, de bloemetjes van de barbameisjes en de barbamama en papa) dus het waren kluspakketjes die ik in elkaar moest zetten. Ook de biscuits waren al voorbereid.
Bij gebrek aan leuke onderzetters om de taart op te presenteren ben ik gisteren in de bouwmarkt tegels gaan halen.
Tot mijn mooie ontdekking
vond ik dat geweldig!!!
Wat wil nu namelijk: als je de taart op een tegel in de koelkast of vriezer zet, wordt de tegel ook mooi koud. De steen houdt de kou behoorlijk lang vast, waardoor je taart erg lang koel blijft tijdens het prutsen.
Deze tip wilde ik even met jullie delen. Nu staan de taartjes dus met tegel en al in de taartdoos in de koeling. Bij transport heb je dus ongeveer een half uur tot een uur extra koeling!
Tegels kun je natuurlijk in vele verschillende vormen en maten, en kleuren krijgen. Verder is een metalen plaat (of traanplaat) ook een mooie oplossing, maar die koelt sneller af en moet natuurlijk echt bij het ontwerp van je taart passen
groetjes Jaan