1 Laatst bewerkt door Sanniesnos (03-06-2010 15:58)

Onderwerp: Heb ik tylose nodig?

Hoi allemaal,

ik ga zondag misschien voor het eerst een figuurtje boetseren: een walvis. Nou is het natuurlijk wel zo leuk als de staart van de walvis mooi rechtop blijft staan.

Kan ik het beste boetseren met marsepein of fondant, of marsefond? En heb ik dan tylose nodig om het mooi rechtop te laten staan of kan het ook zonder op 1 of andere manier? Dat heb ik namelijk niet.. of kan je dat ook ergens gewoon in een winkel kopen?

Dank jullie wel!! Groetjes Sanne

2 Laatst bewerkt door Pooh (03-06-2010 16:11)

Re: Heb ik tylose nodig?

Als je op tijd begint, fondant gebruikt en de staart een tijd lang kan ondersteunen tijdens het drogen, dan blijft het rechtop staan. Dan heeft het echt wel goed de tijd nodig om te drogen, zeker een dag. Of langer, net hoe groot de walvisstaart is.
Tylose is niet gewoon in de winkel te koop, vrijwel alleen bij taartdecoshops.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Oke, dank je!

Ik had nog een stuk blauwe marsefond over en heb daar gisteravond een walvisje van geboetseerd en met het staartje ondersteund laten drogen, en ik ga vanavond kijken of ie blijft staan, zo niet ga ik het met alleen fondant doen. Bedankt!

Groetjes Sanne

4

marsefond wordt niet hard genoeg, dan loop je risico dat ie in eerste instantie wel blijft staan, en dan langzaam weer wegzakt. Ik zou het echt met fondant doen.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me