1

Onderwerp: Dat was geen succes!

Ik heb vandaag bij mijn vierkante vorm (24x24) eens geprobeerd om te bakken met een handdoek erom. Hij was inderdaad heel mooi plat aan de bovenkant. Er in geprikt om te kijken of ie gaar was: sateprikker kwam er schoon uit.

Hij had 50 minuten in de oven gezeten, dus hij kon ook wel gaar zijn. Niet dus!! Ik wilde de rand van de springvorm afhalen en zie zo het beslag naar buiten lopen.. :(

Ik heb 'm nu nog maar even in de oven gezet zonder handdoek, maar ik ben bang dat ik het kapsel kan dumpen...

Volgende keer toch maar weer zonder handdoek bakken.

mijn taart is de moeite waard!

2

Re: Dat was geen succes!

Het moet eigenlijk zo zijn dat tijdens de baktijd je handdoek ook weer helemaal droog wordt zodat ook de randje nog een beetje bruinen. En omdat het drogen van de handdoek ook energie kost is de baktijd inderdaad langer.
Met bake even strips gaat het prima, die zijn minder dik! En heeeeeeel makkelijk om je vorm te doen met de bijgeleverde speldjes.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Tom Poes schreef:

Het moet eigenlijk zo zijn dat tijdens de baktijd je handdoek ook weer helemaal droog wordt zodat ook de randje nog een beetje bruinen. En omdat het drogen van de handdoek ook energie kost is de baktijd inderdaad langer.
Met bake even strips gaat het prima, die zijn minder dik! En heeeeeeel makkelijk om je vorm te doen met de bijgeleverde speldjes.

De handdoek was kurkdroog. Ik ga voor de zekerheid nu toch maar op de "gewone" manier bakken wil ik moprgen een mooie taart kunnen leveren!

4

Ik heb de bak even strips. Ik haal ze altijd na een half uur af van de bakvorm. Als ik ze tot het eind van de baktijd laat is de cake niet bruin

5

JAHOE!! Ik heb het toch nog een keer met de handdoek geprobeerd en nu is ie wel prachtig gelukt!