1

Onderwerp: Vraagje over Wilton pattern press

Heeft iemand ervaring hiermee?

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=1044

Wil hem graag kopen, maar wil graag eerst ervaringen van anderen lezen... (het is al zo´n dure hobby :Y  )

Ik hoor graag jullie reacties!

Groetjes, Katja

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

Re: Vraagje over Wilton pattern press

Ik volg het even want ik ben van plan de Stadter set te kopen. Die schijnt overigens (voor hetzelfde geld) aan 2 kanten bruikbaar te zijn dus dan heb je 14 stempels. Weet niet of dat bij die van Wilton ook zo is.

Life is what you bake it.

3

Ik heb hem net gekocht, dus ik lees ook even mee :)

4

Taartenmarie schreef:

Ik volg het even want ik ben van plan de Stadter set te kopen. Die schijnt overigens (voor hetzelfde geld) aan 2 kanten bruikbaar te zijn dus dan heb je 14 stempels. Weet niet of dat bij die van Wilton ook zo is.

Oké, goeie tip.
Mochten er hier nog meer tips over het gebruik ervan binnen komen, ga ik daar zeker naar kijken.
Staat hij ook op DLT webshop?
Is natuurlijk nog leuker, als je twee verschillende patronen hebt.

Groetjes Katja

Groetjes, Katja

5

reneebr schreef:

Ik heb hem net gekocht, dus ik lees ook even mee :)

Zit er geen beschrijving bij?
Ben erg benieuwd!

Groetjes, Katja

6

Is er dan echt niemand die hem al in gebruik heeft?

Groetjes Katja

Groetjes, Katja

7

Ik heb m!!!

Zie hier een taart waarbij ik een gedeelte gebruikt heb. Ik heb het patroon er met de press in "gepressed" en daarna met de sugargun dunne sliertjes op het patroon gelegd. Een leuk resultaat...al zeg ik hetzelf....

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7KBQSJ3W.jpg

Volg je hart...want dat klopt!

8

Wauw, erg mooi hoor!

Ik dacht dat het een soort uitstekers waren...
Maar als ik het goed begrijp is het meer een soort stempel, die je dan zelf nog moet opvullen?

Kan dat ook met decorating gel?
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=766

Een sugargun is namelijk pas voor de verre toekomst!!

Je taart is in ieder geval prachtig, Monique.

Groetjes, Katja

Groetjes, Katja

9

Het is idd een stempel die je kunt opvullen met bijvoorbeeld sliertjes of de decorating gel maar icing of botercrème is natuurlijk ook een mogelijkheid. Je hoeft ze natuurlijk niet persé op te vullen.

Enne...de sugargun is echt géén miskoop hoor. Ik gebruik hem bij elke taart en heb er zoveel plezier van. Ik wil je niks aansmeren maar het is het geld echt waard!

En bedankt voor je compliment!

Volg je hart...want dat klopt!

10

mniek schreef:

Het is idd een stempel die je kunt opvullen met bijvoorbeeld sliertjes of de decorating gel maar icing of botercrème is natuurlijk ook een mogelijkheid. Je hoeft ze natuurlijk niet persé op te vullen.

Enne...de sugargun is echt géén miskoop hoor. Ik gebruik hem bij elke taart en heb er zoveel plezier van. Ik wil je niks aansmeren maar het is het geld echt waard!

En bedankt voor je compliment!

Nee, ik geloof best dat de sugargun geen miskoop is, ik wil hem ooit ook wel hebben, het is meer het financiele gedeelte: Ik ben nog maar net begonnen met taarten maken, en moet dus eerst maar de basisbenodigdheden(scrabble woord! aanschaffen.Me kastje begint langzamerhand behoorlijk vol te raken en me portemonee aardig leeg!! :lol:
En ja, ik bedoelde ook dat je hem kunt opvullen :Y , niks moet natuurlijk!

Groetjes, Katja

11

Het is idd een soort stempel. Met een spuitzak en een icing kun je mooie patronen maken. Als je budget echter beperkt is, dan zou ik eerder verder sparen voor een sugargun, daar heb je meer aan.

Deze patronen kun je namelijk ook uit de hand maken!

12

AnjaH schreef:

Het is idd een soort stempel. Met een spuitzak en een icing kun je mooie patronen maken. Als je budget echter beperkt is, dan zou ik eerder verder sparen voor een sugargun, daar heb je meer aan.

Deze patronen kun je namelijk ook uit de hand maken!

Dat zou kunnen als je een vast hand hebt... Ik heb al eens geprobeerd om zelf patronen op een stuk marsepein te 'stempelen' door ze met een pen heel hard door te drukken op een stuk papier (snap je   :s ) en dan op de marsepein te leggen en er zachtjes over te wrijven maar dan is de afdruk vrijwel niet te zien. Als ik uit de losse hand patronen op de taart ga leggen wordt het een grote bende.

13

Katja1604 schreef:

Wauw, erg mooi hoor!

Ik dacht dat het een soort uitstekers waren...
Maar als ik het goed begrijp is het meer een soort stempel, die je dan zelf nog moet opvullen?

Kan dat ook met decorating gel?
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=766

Een sugargun is namelijk pas voor de verre toekomst!!

Je taart is in ieder geval prachtig, Monique.

Groetjes, Katja

Ik doe sliertjes tot nu toe met fondant met wat crisco er doorheen door een spuit (van de apotheek). Je hebt dan geen verschillende diktes maar tot nu toe gaat dat prima. Vind de sugargun meteen weer zo'n uitgave.

14

Oké, handig om te weten.
Ik heb gister een grote spuit van me nicht gehad, zag hem bij haar liggen en vroeg  of ze hem nog nodig had. Niet dus! :D
Ga ik dat ook maar eens proberen, moet ik wel crisco kopen!
Bedankt voor de tip!

Groetjes, Katja

Groetjes, Katja

15

Ipv crisco kan je ook een blok plantaardig frituurvet kopen en daar wat van door de marsepein of fondant doen. Kost een paar euro centen, bijvoorbeeld van de euroshopper AH. Een pot crisco is 4 euro nog iets geloof ik....

16

Taartenmarie schreef:

Ipv crisco kan je ook een blok plantaardig frituurvet kopen en daar wat van door de marsepein of fondant doen. Kost een paar euro centen, bijvoorbeeld van de euroshopper AH. Een pot crisco is 4 euro nog iets geloof ik....

hoeveel moet je hiervan er door heen doen? :o  gr ina

Het leven is een feestje maar je moet wel  zelf de slinger ophangen!!!!!!!!!!
Opbouwende kritiek is altijd welkom

17

Van het plantaardig vet weet ik het niet, maar van de crisco wel een flinke hoeveelheid, het moet echt smeuiig worden!

18

Ik heb hem bested, hoor!
Samen met o.a. marsepein, ballina paste to cover en icing.
Dus ik ga volgende week lekker oefenen.
Bedankt voor de tips iig.
Krijgt fondant eigenlijk geen rare smaak van frituurvet?
Heb geen idee, maar het klinkt niet zo lekker :s  !!

Groetjes, Katja

Groetjes, Katja

19

Ha, ik heb die van Stadter ook net besteld! Ben heel benieuwd.
Ik doe echt niet veel vet door de fondant. Ik kneed het goed en als het dan lekker soepel is gaat het heel makkelijk met de spuit. Rare smaak krijgt het er niet van. De frituurvet is vrijwel zonder smaak.

20

Grrrr woensdag besteld en nu heeft een deel van de distributie bij DPD er uit geeft gelegen (natuurlijk dat deel waar mijn pakket staat....). Dus op zn vroegst wordt het maandag geleverd. Pffff ik wil het nu hebben!!  Samen met mn nieuwe bakpannen, electric kleurtjes, smaakstofjes etc etc  :o