1

Onderwerp: Vragen over kapsel bakken

Ik heb gehoord dat een springvorm niet mag lekken als je er een biscuit in wil bakken, nu lekt de mijne een heel klein beetje,
is dat erg?

En ik zie in het forum vaak terug komen, verhogen met bakpapier,
hoe moet ik dat precies doen?

2

Re: Vragen over kapsel bakken

Dat is wel erg ja want dan loopt je vorm leeg, niet gebruiken dan dus, zonde van het werk :)

Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment!

3

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2125844614

4

Doran, weet je dan toevallig waar ik een vorm kan
kopen die niet lekt want ik heb er nu 4 uitgeprobeerd maar ze lekken allemaal

5

Ik heb er laatst een van de marskramer gekocht. Werkt prima!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

6

Ik haal mijn bakvorm gewoon bij de blokker. Ik ben pas overgestapt op naadloze bakvormen toen de vraag hiernaar toenam (afwijkende maten dan he).

Het verhogen van de bakranden zorgt ervoor dat je taart netjes omhoog rijst en niet buiten de bakvorm komt. Is mij eigenlijk 1 keer overkomen omdat ik de vorm meer dan 2/3 had gevuld (de bovenkant was wel lekker trouwens :)  :) ).

7

als hij maar een klein beetje lekt, is het helemaal niet erg, want je beslag is erg dik en zodra hij in de oven staat  begint het nog steviger te worden, dus dan stolt het gauw.
Dus idd een strook bakpapier van ong 7cm aan de binnenkant om te verhogen.
Zelf pak ik ook altijd een vel over de onderkant van de springvorm, daar zet ik de rand op en klik hem vast, ook handig bij het uit de vorm halen.

Groetjes, Dorothea.