1

Onderwerp: stapelen mening kitkats

Hoi hoi,
Ik durf het aan :lol: , ik mag voor 75 personen een stapeltaart maken :Y en cupcakes .
Nu is mijn vraag zoals jullie wel gezien hadden in de titel, zijn kitkats wel te vertrouwen? ik lees positieve en negatieve verhalen, en vraag me gewoon af wat iedereen zo'n beetje doet.
Het lijkt me gewoon fijn om met kitkats te stutten aangezien die ook eetbaar zijn.
Het word een 3 laags stapeltaart en wat cupcakes.
maten 30-25-20
Er tussen wil ik van die cake-kartonnetjes doen, of ik zat te denken aan plastic bordjes en dan het randje er van afknippen tip die ik op het forum gelezen heb( zit je ook niet te trutten met twee cake-kartonnetjes op elkaar.ivm kleven)

HEEEEEEL graag jullie adviezen

Ps anders koop ik gewoon bij de gamma die houten ronde stokken....

2

Re: stapelen mening kitkats

Hoi Kaar,

Ik gebruik zelf altijd kitkats, het is nog nooit misgegaan :D
wel eerst even de schuine kant er af snijden, anders glijden ze weg in je taart!

Ik heb tot 4 hoog gestapeld, gewoon met kitkat en taartkartons...staat als een huis.

In ieder geval veel succes met je taart!
groetjes dorien

In Geldrop moet je zijn voor de leukste workshops bij CakeCreatief! www.mijntaartjes.cakecreatief.nl

3

:Y  das een goeie, die schuine kant er af snijden.
Zijn ze dan niet te laag? ik maak namelijk niet al te lage taarten.
Thanks voor je antwoord:D

4

neuj, ik geloof dat ze zo'n 10 cm zijn... :rolleyes: denk ik...nog nooit gehad dat ze te kort waren eigenlijk :D

In Geldrop moet je zijn voor de leukste workshops bij CakeCreatief! www.mijntaartjes.cakecreatief.nl

5

ok :Y  nogmaals bedankt

6

Gaat prima, ik heb eens een stapel van 6 gemaakt met kitkat.
Het enige wat ik achteraf wel jammer vond is dat ik bruine kitkat heb gebruikt in een witte bruidstaart.
Daar zie je niets van zolang hij gestapeld is, maar als je het eraf haalt valt het wel heel erg op.
Volgende keer gebruik ik dus de witte.

7

Ik stut alleen maar met kitkat, wel genoeg erin doen. Qua lengte zijn ze altijd bij goed, haal alleen het schuine hoekje eraf. Wat een super tip  :thumb: om bij een bruidstaart of een taart met lichte kleuren de witte kitkat te nemen!!! Nooit aangedacht

Kitchen Corner, Nieuwstraat 15, Deventer. di-wo,vr 10:00-17.30 uur, donderdag van 10:00-20:00 uur en zaterdag 10:00-17:00 uur.
Voor cursus PME en diverse workshops kijk op de site www.kitchencorner.nl

8

ok weer ietsie meer gerustgesteld :Y

9

Niet hout van de Gamma! Dat is met chemicaliën behandeld die je niet in je taart wilt hebben.

Groetjes van Mireille
www.taartopmaat.nl

10

:think: ok... idd niet doen dan :nooo

11

Ik heb bij de 4-hoge stapels die ik gemaakt heb in de onderste twee taarten KitKat Chunky gebruikt....er werd bijna om gevochten wie het stukje met de Chunky mocht.... :rolleyes: In het een-na-bovenste taartje heb ik gewone KitKat gebruikt! Nog nooit problemen gehad! Bij mijn eerste 4-hoog was het buiten 35 graden en hij bleef zelfs tijdens het vervoer keurig op elkaar!

Ik snijd trouwens ook het schuine kantje eraf en daar is manlief weer blij mee.

Volg je hart...want dat klopt!

12

Nog een nadeel van de kit-kat; bij mij zouden ze de taart niet eens halen.... :o

Groetjes van Mireille
www.taartopmaat.nl

13

ik stapel ook altijd met kitkat, is ook veel sneller op maat te maken. Ik zet ze tegen de taart aan om af te meten afsnijden, opeten en klaar (wel de goede kant opeten  ;) )
Het is echt nog nooit mis gegeaan, mensen zijn zelfs teleurgesteld als ze er niet in zitten  :lol:

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

14

haha! afsnijden en opeten jaja dames!!!!
ik heb besloten het inderdaad met kitkats te doen en twee kartons op elkaar te plakken met vetvrije kanten naar de taart toe.
3 laags onderste is 30 cm, moet ik dan kitkatchunkys gebruiken?
En hoeveel? om de volgende taart 25 cm er op te doen? hierop komt trouwens weer een taart van 20cm.
Die van 25 cm dan met gewone kitkats(hoeveel) doen alvorens ik er die van 20 op doe?

15

ik gebruik alleen gewone en prop er gewoon een stel in :lol: meestal doe ik een rondje van 4 en één in het midden maar ik heb nu gestaeld en het is war dan doe ik voor de zekerheid er toch twee bij

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

16

MireilleF schreef:

Nog een nadeel van de kit-kat; bij mij zouden ze de taart niet eens halen.... :o

geweldig, dat zou mij zo kunnen gebeuren....eerst de kitkatten opeten en dan de taart stapelen.
maar nu even serieus.
Ik heb mee zitten lezen want ik heb een opdracht voor een 3 hoog stapel...nooit gedaan.
Moet ik nog met iets anders rekening houden dan voldoende (kitkat) :9  stutten en 2 taartkartons? die moeten toch met de ruwe kanten tegen elkaar???

17

ja zodat de vetvrije kanten tegen de taarten aan zitten

Mijn taarten zijn toch echt te zwaar voor kitkats vrees ik...  :nooo

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

19

Whahahaha suuz my thoughts exactly :+  Ik gebruik ook bijna altijd cake.. en ja de kitkats vinden dat niet zo fijn  :nooo

20

Ik heb weleens een taart gehad die met kitkats scheefgezakt was, er was blijkbaar een niet zo stevige kitkat die door de zwaarte gebroken was, ik gebruik ze niet meer omdat ik het niet meer vertrouw   :nooo

Dus bij een hoge, zware stapel zou ik het niet aanraden  :o  maar das persoonlijk...

21

Ik heb tot nu toe ook met kitkats gestapeld, zelfs mijn allereerste bruidstaart van 3 lagen ;)
Ging allemaal prima :Y
En zelfs heb ik het schuine kantje er niet afgehaald  :o
Wat een tip zeg dat zal ik nu wel gaan doen!
Alleen ik twijfel ook of ik voor mijn 2e bruidstaart in september het wel met kitkat moet stutten want dat wordt een 4 laagse stapel  :think:  :think:
Maar nu lees ik hier dat de kitkat chunky ook wel kan, ik dacht dat die misschien te zacht zouden zijn?

Ik gebruik witte electriciteitsbuis. Ideaal en goedkoop, je moet ze alleen wel even goed schuren en afwassen!
Houten dowels zijn ook erg prettig hoor :)

@ canadesje
Tja, voor ons is het geen optie inderdaad :)
Hoe is de taart voor je oma geworden?

https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

23

Suikertaartjes-Suuz schreef:

Ik gebruik witte electriciteitsbuis. Ideaal en goedkoop, je moet ze alleen wel even goed schuren en afwassen!

@ canadesje

Ik heb al een paar keer bedacht dat eletriciteits buisjes ook moet kunnen, maar ik had dit nog nooit zien staan. Nu lees ik dat jij ze ook gebruikt. Dat lijkt mij nou de oplossing.
Ik ga dat de volgende keer toch maar proberen.
Mijn laatste taart die ik gestapeld heb met dowels was zo scheef als een ...........
Kit kat doe ik ook bij een 2 laags taart ook geen problemen mee.

Zijn er meer mensen die stutten met pvc buisjes

Groetjes Yvonne

dudoky schreef:
Suikertaartjes-Suuz schreef:

@ canadesje

Ik heb al een paar keer bedacht dat eletriciteits buisjes ook moet kunnen, maar ik had dit nog nooit zien staan. Nu lees ik dat jij ze ook gebruikt. Dat lijkt mij nou de oplossing.
Ik ga dat de volgende keer toch maar proberen.
Mijn laatste taart die ik gestapeld heb met dowels was zo scheef als een ...........
Kit kat doe ik ook bij een 2 laags taart ook geen problemen mee.

Zijn er meer mensen die stutten met pvc buisjes

Groetjes Yvonne

Het kan ook zijn dat ie scheef was omdat niet alle dowels dezelfde maat hadden.
Ik had ooit geleerd om iedere dowel apart op te meten en te knippen, maar als je taart niet helemaal waterpas is, kan de bovenste dus scheef gaan staan.
Ik maak ze dus altijd allemaal even lang als de middelste dowel.

Maar misschien is dit totaal overbodige informatie :)

25

Suikertaartje -Suuz

Nou dat is dus de tip denk ik, ik heb elke dowel apart opgemeten, maar om ze allemaal even lang te houden, had ik niet bij stil gestaan, dit is denk ik de oplossing,  De volgende keer ga ik dat maar eens proberen
Dank je wel :)