Onderwerp: vlaaivulling
hoi
ik ga een taart maken met slagroom en aarbeienvlaai vulling, moet daar dan gelantine doorheen? en dan 2 aparte lagen 1 slagroom en 1 vlaai vulling of kan het allebei in 1 laag!
alvast bedankt
groetjes danielle
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » vlaaivulling
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
hoi
ik ga een taart maken met slagroom en aarbeienvlaai vulling, moet daar dan gelantine doorheen? en dan 2 aparte lagen 1 slagroom en 1 vlaai vulling of kan het allebei in 1 laag!
alvast bedankt
groetjes danielle
Ik zou de onderste laag insmeren met jam.
De 2e laag eerst aarbeienvlaai vulling en daarop de slagroom.
Als je nog een 3e keer kunt vullen zou ik daar een dun laagje slagroom op doen. Lijkt me heerlijk!
Nog lekkerder is de vlaaivulling in half stijf geklopte slagroom te doen en het daarna goed stijf te kloppen. Hoeft geen gelatine meer doorheen.
Ik zou de onderste laag insmeren met jam.
De 2e laag eerst aarbeienvlaai vulling en daarop de slagroom.
Als je nog een 3e keer kunt vullen zou ik daar een dun laagje slagroom op doen. Lijkt me heerlijk!
thanx, maar moet je dan wel gelantine gebruiken in de vlaai vulling?
en 1 zakje klopfix door 250 ml slagroom?
en zou een zakje vanille suiker door de slagroom lekker zijn of wordt dat te zoet?
Hmmmm, bij het lezen van Kobusje zou ik de vulling denk ik ook door de slagroom doen
En dan misschien nog wel suiker toevoegen.
thanx, maar moet je dan wel gelantine gebruiken in de vlaai vulling?
en 1 zakje klopfix door 250 ml slagroom?
en zou een zakje vanille suiker door de slagroom lekker zijn of wordt dat te zoet?
Ik klop altijd de slagroom stijf met een zakje klopfix, en zonder suiker. Dan schep ik voorzichtig de vlaaivulling er doorheen. Op 250 ml slagroom gebruik ik ongeveer driekwart van het blikje. Dan krijg je een heerlijke vulling, die zoet genoeg is hoor; suiker toevoegen is echt niet nodig!
Correctie: op 125 ml slagroom bedoelde ik. Da's genoeg voor 1 laag.
mmmmmmmmm het klinkt in iedergeval heerlijk, deze ga ik onthouden
Ik doe nooit gelatine door de vlaaivulling. Op de onderste laag vlaaivulling, de tweede vanille-bc, de derde bc in dezelfde smaak als de vlaaivulling. Omdat het 3 lagen zijn doe ik de lagen niet te dik.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » vlaaivulling