1

Onderwerp: Marspein uitrollen

Hallo iedereen,

Weet iemand welk apparaat fijn te gebruiken is om marsepein snel en moeiteloos uit te rollen is?

Ik hoor graag jullie meningen!!

2

Re: Marspein uitrollen

Een uitrolmachine is vreselijk duur, een alternatief heb ik nog niet gevonden, toch maar zelf rollen dan.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3 Laatst bewerkt door nikita14 (03-06-2010 15:19)

ik heb ergens gezien dat ze het met een pasta machine deden ?????????

Het leven is een feestje maar je moet wel  zelf de slinger ophangen!!!!!!!!!!
Opbouwende kritiek is altijd welkom

4 Laatst bewerkt door Pooh (03-06-2010 15:23)

Klopt :Y
Alleen zijn die niet groot genoeg voor hele taarten. Voor kleine stukjes werkt het wel. Een pastamachine is erg handig als je stugge fondant zoals mexican paste etc moet uitrollen.

En als je een pastamachine weet voor een redelijke prijs die wel groot genoeg is........ :D Dan haalt de fabrikant ineens een enorme omzet.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

Wat een goed idee! Ik heb thuis een pastamachine en ik wil marsepein uitrollen voor cupcakes, dus daar lijkt het me wel geschikt voor :).

Maar plakt de marsepein dan niet aan de machine?

6

Mac schreef:

Wat een goed idee! Ik heb thuis een pastamachine en ik wil marsepein uitrollen voor cupcakes, dus daar lijkt het me wel geschikt voor :).

Maar plakt de marsepein dan niet aan de machine?

Ik heb er 1 en bij mij is dit nog niet gebeurd ik gebruik hem ook voor haartjes enz beter er de knoflookpers
gr ina

Het leven is een feestje maar je moet wel  zelf de slinger ophangen!!!!!!!!!!
Opbouwende kritiek is altijd welkom

7

Ik doe de marsepein wat ik nodig heb heel even in de magnetron, is ie wat zachter om te rollen. maar dat zal met dit weer niet nodig zijn denk ik. maar de pasta machine daar heb ik ook al aan gedacht, je wast hem toch telkens weer af na gebruik en tegen het plakken misschien poedersuiker op de rollen doen ?

Christine.