1

Onderwerp: Ervaring met vanille fondant

Wie heeft er ervaring met het werken (bekleden en decoreren) met vanille fondant? Hoor graag reacties. vind het namelijk erg lekker, maar het wordt niet zo snel hard...

2

Re: Ervaring met vanille fondant

Go4Cake schreef:

Wie heeft er ervaring met het werken (bekleden en decoreren) met vanille fondant? Hoor graag reacties. vind het namelijk erg lekker, maar het wordt niet zo snel hard...

Het wordt inderdaad niet hard, zelfs niet met tylose..........maar om een taart mee te bekleden is het super!

3

Om te bekleden super, om te boetseren dus niet, dan gebruik ik toch liever bakels!

4

Idd eens met bovenstaande dames.
Het is lekker, super om mee te bekleden maar voor het decoreren gebruik ik liever iets anders omdat het niet hard wordt.

5

Met tylose wordt het dus ook niet hard?
Laat ik dat nou net besteld hebben...

Zijn er nog andere manieren om dan bijv. zo'n strik met lussen te maken? Of moet ik dan toch echt andere fondant gaan bestellen?

6

zie mijn avater deze strik heb ik gemaakt met vanille fondant zonder tylose of wat dan ook..ben ruim van te voren begonnen en heb elke stap gevolgd en liet het dan 1 dag drogen..en hij ging er mooi op maar hij blijft nog bewerkbaar zeg maar, maar dat vond ik wel fijn ;)
Maar ga die bakels ook ooit maar eens bestellen om te proberen want idd voor sommige dingen is dit weer wel handig!

Bekleden gaat mij trouwens niet goed af zie mijn vraag hier..misschien kunnen jullie mij ook uit de brand helpen..

7

Priscilla1 schreef:

Met tylose wordt het dus ook niet hard?
Laat ik dat nou net besteld hebben...

Zijn er nog andere manieren om dan bijv. zo'n strik met lussen te maken? Of moet ik dan toch echt andere fondant gaan bestellen?

Ik heb een reactie bij de webshop geplaatst...........kreeg daarop de volgende reactie:

Hartelijk dank voor uw recensie. Deze fondant wordt inderdaad niet zo hard als bijvoorbeeld Pettinice met tylose. Er zijn inmiddels wel al rozen en dergelijke mee gemaakt, dus iets steviger wordt het wel.

Ik heb echt vlinders met tylose een week laten drogen, en nog was het buigbaar bij oppakken............

8

Ik las inderdaad de recensies, maar het rare is dat ik inderdaad ook rozen heb gemaakt en ook een kroontje en die waren gewoon hard genoeg om stevig te blijven....

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

Bij mij werd de fondant heel plakkerig nadat het op de taart lag.
Kon het niet meer aanraken en dus ook niet meer mooi glad maken ????????? Wat heb ik fout gedaan? :nooo
(het smaakt wel lekker)

wonderen bestaan ...

10

Even aan laten drogen.
Waarmee had je afgesmeerd?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag