1 Laatst bewerkt door beatboxer (02-06-2010 12:44)

Onderwerp: Goeiedag KAN IEMANDT MIJ ALSTUBLIEFT HELPEN!!

Geachte, ik nieuw ben op dit forum en heb heel erg u/je hulp nodig.

ik moet morgen voor 25 mensen slagroom opkloppen, en mijn vraag was. hoeveel deciliter slagroom en gram suiker heb ik nodig,
het opkloppen is geen probleem. ik ben hier heel erg slecht in.
als u me kan helpen waarder ik dat graag.    :)

mvg sev

Re: Goeiedag KAN IEMANDT MIJ ALSTUBLIEFT HELPEN!!

je hebt een vraag over slagroom en opent daarvoor een topic in Vraag&Aanbod workshops.
Graag in het vervolg rubriekstitel en -omschrijvingen even lezen.

ik verplaats je topic naar bakken&vullen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

voor 25 mensen slagroom............waarvoor/waarop/wat ga je met de slagroom doen?  :think:  :think:

4

het spijt me tipsytaartje :), ben nieuw hier,
@karin, ik ben van plan om een coupe romanoff te maken :D voor 25 gasten, ben een student en heb niet zoveel verstand van desserts, dus mijn vraag was hoeveel dc slagroom en hoeveel gram suiker ik nodig heb? voor voldoende 30 gasten.
en heb maar een toefje nodig :D, dank u wel

mvg sev

5

Ik heb een recept voor een coupe romanoff, hierbij moet je 4 eetlepels slagroom per persoon voor gebruiken.
1 Eetlepel is 15 ml... dus 60 ml per persoon x 25 personen is 1500 ml. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

6 Laatst bewerkt door beatboxer (02-06-2010 15:10)

dankjewel, robine dat weet ik wel  :)
maar me vraag gaat alleen om de slagroom, ik moet slagroom opkloppen en weet niet hoeveel ingredienten ik nodig heb, voor 25 gasten hoeveel decilitir slagroom, hoeveel gram suiker, want ik ga het opkloppen met een klopmachine, en moet het stijf hebben, niet te stijf, dus ik heb ingredienten nodig voor slagroom dus voor 25 gasten, hoeveel decilitir slagroom, en hoeveel gram suiker ?
en heb maar een toefje nodig dus, die coupe romanoff komt wel goed maar alleen de slagroom heb ik de probleem mee
hoeveel deci slagroom, en hoeveel gram suiker?

mvg sev

7

zijn het nu 25 of 30 gasten? Het recept coupe romanoff zegt me niks, maar Robine geeft je toch een goed advies: en op 2 dl slagroom gebruik je 1 zakje vanillesuiker.........

8

volgens google is het gewoon aardbeien met slagroom :lol:

9 Laatst bewerkt door Lautje. (02-06-2010 15:51)

beatboxer schreef:

dankjewel, robine dat weet ik wel  :)
maar me vraag gaat alleen om de slagroom, ik moet slagroom opkloppen en weet niet hoeveel ingredienten ik nodig heb, voor 25 gasten hoeveel decilitir slagroom, hoeveel gram suiker, want ik ga het opkloppen met een klopmachine, en moet het stijf hebben, niet te stijf, dus ik heb ingredienten nodig voor slagroom dus voor 25 gasten, hoeveel decilitir slagroom, en hoeveel gram suiker ?
en heb maar een toefje nodig dus, die coupe romanoff komt wel goed maar alleen de slagroom heb ik de probleem mee
hoeveel deci slagroom, en hoeveel gram suiker?

mvg sev

Robine zegt toch dat je dan 1500ml slagroom nodig hebt? En op de pakjes slagroom staat altijd hoeveel suiker erin moet, 2.5 eetlepel. Een pakje ongeklopte slagroom is meestal 250ml: dus reken uit: 1500ml/250ml = 6 pakjes. 6 x 2.5 eetlepel suiker = 15

Groetjes Laura!

10 Laatst bewerkt door beatboxer (02-06-2010 19:26)

jah ik begrijp dat wel, maar ik heb gehoordt als je slagroom opklopt dat het groter wordt, en ik heb een pot slagroom, van daar moet ik een beetje uit halen,daarvoor gebruik ik een maatbeker maar hoeveel deciliter? is voldoende. want als ik het opklop krijg ik toch geen 1500ml?. en het moet in een spuitzak dus? ongeveer voor 25 30 gasten, moet er een toefje slagroom op.

11

Ben je nu echt serieus, ja slagroom is eerst vloeibaar en als je het opgeklopt hebt dus niet meer (dan is het slagroom dus).

Ze zeggen toch heel duidelijk, 1500 ml slagroom, daar mik je die suiker bij, dat klop je op, dat wordt dus heeeel veel slagroom en dat verdeel je over de toetjes.

Zo dus :)

Groetjes Karine

12 Laatst bewerkt door Poezzie (02-06-2010 19:37)

Kaatjekikker schreef:

Ben je nu echt serieus, ja slagroom is eerst vloeibaar en als je het opgeklopt hebt dus niet meer (dan is het slagroom dus).

Ze zeggen toch heel duidelijk, 1500 ml slagroom, daar mik je die suiker bij, dat klop je op, dat wordt dus heeeel veel slagroom en dat verdeel je over de toetjes.

Zo dus :)

:lol: 

Sorry hoor :x

Kijk voor prints op FROSTY, ICING en (gekleurde) OUWEL op www.snoeppapiertje.nl
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Zoet-Goe … 39?fref=ts

13

Misschien gewoon 3 liter maken............weet je zeker dat je genoeg hebt  ;)

Of de helft.......van de hoeveelheid die Robine aangeeft en dan tekort komen........

Misschien kant en klare spuitbus uit de supermarkt halen........... :think:  :+

14

dus 1500 mililiter vloeibaar slagroom, 15 eetlepel suiker bijvoegen en opkloppen dan heb ik genoeg slagroom  of niet ?
het spijt me mensen maar dit is echt serieus :s 
maar ik waardeer jullie hulp echt veel O-)

15

Ja, idd 1500 ml (dan mag je maar net hopen dat ze bij de supermarkt het schap net gevuld hebben  :D )

Die bekers slagroom kan je best lang bewaren, dus als je bang bent dat je niet genoeg hebt, dan neem je wat bekers extra. (suiker heb je toch meestal wel in huis?)

Klop je de slagroom op het laatste moment, dus echt ter plekke?

Groetjes Karine

16

neej dat maakt niet uit, ik mag best wel meer hebben maar ik moet voldoende hebben voor 25 gasten, dus ik ga ervan uit voor 30 gasten, maar niet te overdreven veel.

17

dus 1500 mililiter vloeibaar onopgeklopte slagroom, en 15 eetlepels suiker?? :thumb:

18

yup!

(lekker :) :) )

Groetjes Karine

19

thnx kaatjekikker,  :cool:

20

Hoe laat zijn we welkom morgen?

(ik neem wel 35 bejaarden mee en twee collega's, want ik moet eigenlijk werken)

Dus reken maar het dubbele aan slagroom en suiker dan :)

Groetjes Karine

21

mag ik u voornaam en u achternaam hebben mnr/mvr?

22

van allemaal, jeeee???? ;)

Nee hoor, veel succes en eet smakelijk morgen (ik eet wel een boterhammetje ofzo  :/ )

Groetjes Karine

23

:x

Groetjes Laura!

Sorry hoor maar als ik dit lees vraag ik me af wat je dan wel studeert als het allemaal zo moeilijk is...

25

beatboxer schreef:

mag ik u voornaam en u achternaam hebben mnr/mvr?

:x