1

Onderwerp: niet eetbare delen in boetseersels

Ik vraag me af hoe jullie dat doen als je in je boetseersels een coctailprikker doet zodat het hoofd er niet afrolt, informeer je de ontvanger van je taart hierover en hoe?
of zijn er (eetbare) alternatieven?

groetjes monique

2

Re: niet eetbare delen in boetseersels

Ik zag op inet dat mensen er rauwe spaghetti's gebruiken voor hoofdjes enzo....
Dat is niet lekker om rauw te eten, maar is niet gevaarlijk.

Ik zeg het overigens wel tegen de familie en vrienden voor wie ik taartjes maak  ;-)

Gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

3

Je kunt sugarsticks maken van fondant met tylose of pastillage. Dat is de eetbare variant van de spaghettistokjes. Ik zeg er trouwens wel bij dat er spaghetti in zit, het mag dan wel eetbaar zijn het hapt toch niet zo fijn weg. Vooral kinderen steken het zo in hun mond. Ik probeer dan altijd om zonder de stokjes te werken.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

Als het even kan boetseer ik zonder stokjes, liefst met sugarsticks maar het enige alternatief bij mij is ongekookte spaghetti. Je moet uiteraard altijd de ontvangen op de hoogte brengen dat er iets in de boetseersels zit, je moet er toch niet aan denken dat een klein kind in een onbewaakt ogenblik een hap van iets neemt waar een cocktailprikker in zit?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5 Laatst bewerkt door monique2510 (02-06-2010 21:04)

Marianne schreef:

Als het even kan boetseer ik zonder stokjes, liefst met sugarsticks maar het enige alternatief bij mij is ongekookte spaghetti. Je moet uiteraard altijd de ontvangen op de hoogte brengen dat er iets in de boetseersels zit, je moet er toch niet aan denken dat een klein kind in een onbewaakt ogenblik een hap van iets neemt waar een cocktailprikker in zit?

uiteraard moet ik daar niet aan denken ,dat is ook waar ik bang voor ben , ik kan het natuurlijk wel zeggen bij ophalen van de taart , maar ik weet niet of ze daar dan nog aan denken als de visite er is, een verjaardag is toch meestal druk en een ongelukje is zo gebeurt , ik ben er zelf niet bij als de taart opgegeten gaat worden want een collega heeft mij gevraagd een taart te maken .dus ik ga maar op safe denk ik , zonder coctailprikker en ik ga maar eens proberen een stokje te fabriceren van fondant met tylose
bedankt voor de tips allemaal