1 Laatst bewerkt door Xara (02-06-2010 19:28)

Onderwerp: Mijn eerste taart

Zo vandaag had ik een dag vrij dus heb ik mij er maar eens aan gewaagd.
Ik heb een zak met spekjes gekocht en daar de fondant van gemaakt en ik heb een vulling gemaakt met kersen op siroop.
Ik had nog geen kleurstof gekocht dus ik heb maar 1 kleur.
Helaas doet mijn camera wat raar en krijg ik geen betere foto.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PTQVBOOZ-D.jpg

2

Re: Mijn eerste taart

Wow wat gaaf zeg! hoe doe je dat? Zelf fondant maken?

.. Want taart kan altijd!!

3 Laatst bewerkt door Xara (02-06-2010 19:41)

Ik heb een zak kleine spekjes gekocht, zonder een suikerlaag.
Die heb ik in een kom gedaan , ik heb het in twee gedeeltes gedaan.
1 lepel water erbij, in de magnetron voor 30 sec en dan roeren en en weer 30 sec in de magnetron en roeren, dit net zo vaak herhalen totdat er geen klontjes meer zijn.
Daarna poedersuiker erdoor geroerd, eerst voorzichtig met een vork want het plakt erg. Net zo lang doorgaan met poedersuiker toevoegen en roeren totdat het vrij dik en stevig is. Dan op je werkblad leggen en er met je handen telkens een beetje poedersuiker er doorkneden.
Wel je werkblad goed schoonmaken en met poedersuiker bedekken want het kleeft erg.
Ik heb het een dag in de koelkast bewaard en dan stijft het nog op. Dus voor gebruik moet je wel weer gaan kneden zodat het soepel is om te gebruiken.

4

Jeetje, met zelfgemaakte fondant je taartje zo strak maken en dan is het je eerste taartje ook!
Dat beloofd wat!  :Y

Winkel, (gast)workshops en taarten op maat. En voorjaar 2014 komt ons eerste 3d taartenboek uit!
Kijk voor meer info op; www.hetbontetaartje.nl

5

Xara schreef:

Ik heb een zak met spekjes gekocht .

Hoi Xara
Je taat is echt heel mooi geworden!
Ik ben al 2 weken op zoek naar marshmellows (want dat staat in het recept), maar kan ze nu nergens vinden...
Maar het kan dus ook met spekjes?
(als je wil roosteren bij het vuur maakt het namelijk wel veel uit, of je marshmellows of spekjes gebruikt!)

zo hééérlijk ontspannend.....

6

Ik kon ook geen marshmellows vinden en het dus met gewone spekjes gedaan. Alleen de kleur wordt wat oranje/roze achtig. Ik kon namelijk geen zakken vinden met alleen witte of gele spekjes.
Het is wel belangrijk dat er suikerlaagje op de spekjes zit.

7

heel erg stak en mooi eerste taartje!!! :thumb:

Pluk de dag!
liefs, Anita