1

Onderwerp: Spoedvraagje over vulling bruidstaart

Hallo, ik heb een opdracht gekregen om een bruidstaart te maken voor de juf van mijn oudste zoon, die gaat trouwen, helemaal top! Maar nu vraag ik mij af, volgens mij kan ik beter geen banketbakkersroom of bavarois nemen, omdat volgens mij moet je dit in de koelkast houden toch, dus geen optie voor een bruidstaart. Is er iemand die mij zsm hierover kan informeren. Want ik zit om 14 uur bij de juf en wil hier even zeker over zijn. alvast dank. groetjes, De Taartenfan

2

Re: Spoedvraagje over vulling bruidstaart

Ten eerste staat je vraag hier verkeerd. Had in bakken en vullen gemoeten.

Ik heb het overigens wel gedaan want een bruidstaart zal niet uren buiten de koeling staan, neem ik aan.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

je krijgt eerder antwoord als je je vraag stelt in de juiste rubriek.

[move]---> bakken&vullen

En, je geeft zelf het antwoord toch al?  :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Heb nog niet zoveel bruidstaarten gemaakt, maar ik zou voor de botercrème gaan. Van de webshop, mmmmmm

dankjewel voor de tips en sorry voor de verkeerde plaats van de vraag. ik heb nog niet vaak vragen gesteld moet nog wennen waar.
is er iemand die een goede tip heeft waar ik een taartenstandaard kan kopen of huren. Want ik maak hem voor 95 mensen en volgens mij is het verstandig om max 3 lagen te stapelen of niet of kan het zonder problemen ook hoger en dus meer lagen? Wie heeft hier ervaring mee wat wijsheid is, mijn lagen zijn 10 cm hoog, die ik bak.
Alle reakties zijn welkom!

groetjes, de Taartenfan

ps nog tips waar ik op moet letten? De kleur die de bruid is wil is wit met icingblue, nu ben ik op zoek naar icing blue lint en event. verf of glitter, tips?

wil je op elkaar stapelen of op een standaard stapelen? Want dat snap ik niet meer helemaal uit je vraag.

ik weet niet of je al eerder hebt gestapeld, maar ik zou niet voor het eerst gelijk voor 95 personen stapelen. Met 3 lagfen gestapeld kom je dan op de volgende maten:

40cm = 40 personen?)
35 cm =33p
30cm = 24 p

maar dat zijn best wel joekels van taarten en de stapel is dan dus heel erg breed.

Dus als je hoger wilt stapelen, zou ik kiezen voor:
35 cm = 33 p
30 cm = 24 p
25 cm = 17 p
20 cm = 11 p
15 cm = 6   p
10 cm = 3   p
is totaal 93 ongeveer, maar je geeft al aan dat je taarten flink hoog zijn, dus dan moet het ook lukken zonder die 10cm bovenop.

Ik heb niet zoveel verstand van standaards, ga pas in juli voor het eerst mn standaard gebruiken, dus daar kan ik je geen advies in geven

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs