1

Onderwerp: HELP aardbeienmousse

Hallo allemaal  :)

Ik ben bezig met mijn eerste taartje, maar ik heb op dit moment hulp nodig. Ik ben bezig met mijn aardbeienmousse vulling, maar er gaat iets mis met de gelantine blaadjes. Ik heb de aardbeien, suiker en limoensap gepureerd. Daarna de gelantine blaadjes laten weken. Deze uitgeknepen en bij de puree gedaan. Dit een kwartier in de koelkast gezet. Nu haal ik het eruit, mar de gelantine blaadjes zijn nog zoals ze erin gingen . . . HELP . . . Had ik dit ook moeten pureren?  :(

Bedankt voor het meedenken en redden van mijn taartje  :D

Groetjes Linda

2

Re: HELP aardbeienmousse

Volgens mij moet je de gelentine na het weken verwarmen samen met de citroensap. Heb hier gister net wat over gelezen....zal even zien of ik het kan vinden.

Gelatine lost alleen op door warmte, dus op de een of andere manier zul je het net als bij pudding moeten verwarmen.
Er staan hier vast wel wat recepten op het forum....
Succes!

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

4

joke ellen schreef:

Volgens mij moet je de gelentine na het weken verwarmen samen met de citroensap. Heb hier gister net wat over gelezen....zal even zien of ik het kan vinden.

Kan het zo snel niet meer vinden, misschien kun je even zoeken via de zoekfunctie hier op het forum :Y ik hoop dat je snel een antwoord heb op je vraag, dan kun je verder...

5

Bedankt voor de snelle reactie!

Ik heb het nu in een pannetje warm gemaakt en het is nu opgelost. Nu ga ik dit laten afkoelen en dan bij de puree doen. Dan doe ik het nogmaals in de koelkast. Dan kijk ik hoe het er dan uitkomt  :D

Jullie zien het resultaat snel  ;)

Groetjes Linda

6

Is het gelukt?

Ik verwarm altijd een paar eetlepels van de aardbeienpuree en dan van het vuur af de uitgeknepen blaadjes gelantine erbij. Even laten afkoelen en dan bij de rest van de aardbeienpuree. In de koelkast en dan verder volgens recept.

Groetjes Maji