1

Onderwerp: Bruidstaart in wit/rood

In m'n voorsteltopic (paar maanden terug) vertelde ik al dat ik de bruidstaart voor m'n zus mocht maken en dat ik dus nog veel te oefenen had ;) Ik wil hem graag aan jullie laten zien! Op het laatste moment bleken 2 lagen toch te weinig, dus hebben we gekozen voor een 3e laag. De onderste laag fondant (met structuurmat) heb ik denk ik 6x opnieuw moeten doen, wat een crime, zo'n mat in combi met fondant, het scheurde steeds als ik het wilde oppakken! Grrrr... Maargoed, het resultaat vind ik best leuk geworden. Alleen waren de hartjes op de feestlocatie jammergenoeg naar beneden gezakt (en ik kon niet van te voren nog even snel gaan kijken...). Denk dat ze te groot/zwaar waren ofzo. De wires bogen niet echt om, maar de hartjes gleden naar beneden aan de wire.

Goed, genoeg gekletst :P Hier istie:

http://www.lydievantrijp.com/wp-content/uploads/2009/01/img_4719-lydielicious.jpg

Owja, gevuld met bbr en kersenvlaaivulling.

Tips zijn welkom! (Vooral mbt de hartjes bovenop, ik denk dat ze gewoon kleiner moeten...)

2

Re: Bruidstaart in wit/rood

Mooie taart! :thumb:

Tip voor de wires: Als je aan de bovenkant een oogje maakt, kan het hartje eigenlijk niet meer echt naar beneden zakken.. en de hartjes van fondant maken met tylose, en liggend laten drogen... dan moet het wel goed gaan  :Y

Groetjes, Aaf

Oh thnx, aan oogjes had ik inderdaad niet gedacht, een gouden tip denk ik :D Ik heb ook tylose besteld, dus dat probeer ik de volgende keer ook gelijk.

4

mooi hoor

5

Heel erg mooi gedaan! Spijtig van je hartjes ... maar een hele mooie taart hoor!  :thumb:

6

mooie taart!  :)

7

Nou je hebt niet voor niets zo ge-oefend, hij is prachtig !!!  :Y  :Y
en idd oogjes maken, fondant met tylose, dun uitrollen en goed vastplakken dan moet het goed gaan !!

Ik vind het een erg leuke taart!

Een vraagje: Wat wordt er bedoelt me oogjes? Ik heb namelijk hetzelfde probleem gehad...

9

Heel mooi gedaan!

Groetjes Annemarie
*Wat is taarten maken toch een heerlijke hobby!* (Bijna net zo leuk als wudden ;))

10 Laatst bewerkt door Lydielicious (02-06-2010 06:36)

Iris Zijlstra schreef:

Ik vind het een erg leuke taart!

Een vraagje: Wat wordt er bedoelt me oogjes? Ik heb namelijk hetzelfde probleem gehad...

Dat je van het uiteinde van de wire een rondje maakt zegmaar, je buigt em dan om.

En bedankt allemaal voor de reacties!