1

Onderwerp: Oefenen: welke maat vorm?

Afgelopen weekend heb ik mijn eerste taartje gemaakt. Omdat ik nog vrijwel geen spullen heb voor het taarten maken heb ik mijn beste springvorm gebruikt. Nou is die 24cm doorsnede en dus behoorlijk aan de maat.  ;)

Om te voorkomen dat mijn vriend en ik helemaal dichtgroeien lijkt het me beter om een kleinere vorm (dichte pan) te kopen (halve taarten uitdelen is ook niet wat en vriendlief wil alles proberen).

Wat is een handige maat om nog makkelijk mee te kunnen oefenen met decoreren? Te klein lijkt me namelijk ook vrij lastig worden.

~ Never waste a good crisis... ~

2

Re: Oefenen: welke maat vorm?

te klein is inderdaad niet handig  :nooo  krijg je heel lastig marsepein om heen.

wat vind je van een dummy bekleden??? veeloefenn zonder dat je hoft te proeven  :D

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

3

Hmm, dat lijkt me niet echt leuk. Ik vind het bakken van het kapsel ook zo leuk, dat geurtje is zo lekker ontspannend.  :o

Een klein taartje kun je nog wel links of rechts weggeven (als het er een beetje uitziet natuurlijk).

Ik twijfel tussen 20 of 15 cm (rond) maar is 15 cm nog een beetje normaal te doen met bekleden?

4

Ik vond blandas erg handig om mee te oefenen (die boltaartjes van de Ikea, van 12 cm) , kunnen ongeveer 4 a 5 stukjes uit!!

15 cm is prima te bekleden hoor!

.. Want taart kan altijd!!

5

15cm lijkt me dan wel fijn.  :Y

Die Blanda schalen heb ik net opgezocht op de site van Ikea. Hebben die een dikke bodem ofzo? Want ik  ze staan wel gewoon stevig (toch?) maar de taartjes die jullie ermee maken lijken helemaal rond te zijn als ze uit de schaal komen.

En bak je met die Blanda schaal op dezelfde temperatuur als bij andere blikken?

6

Er zit een heel klein bodempje in en ze staan heel stevig,  je maakt ze rond door goed met botercreme te smeren :D

.. Want taart kan altijd!!

7

ik zit ook nog in de oefen-fase en heb daarom bij de hema een kleine springvorm van 16 cm gehaald en 1 van 20 cm.
dat werkt prima.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

8

Ik gebruik ook vaak de 16cm. vorm van de Hema. Is niet te groot, ook om cadeau te geven... moeten de mensen in kwestie geen 2 weken taart eten :)

9

Het nadeel van oefenen met blanda's is dat je dus net niet kunt oefenen met het strak bekleden "om een hoekie": ik zou zelf eerder voor zo'n hema-vormpje gaan; even verhogen met een bakpapiertje en je hebt een lekker taartje om weg te geven of lekker zelfs op te eten! :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

10

sil schreef:

ik zit ook nog in de oefen-fase en heb daarom bij de hema een kleine springvorm van 16 cm gehaald en 1 van 20 cm.
dat werkt prima.

Die van de Hema heb ik ook, ik heb zelfs nog 12 cm.

Maar na een tijdje klooien om met bakpapier te de vorm te verhogen heb ik nu de pme extra deep cake pan besteld, 15 cm

Morgen ophalen :P

11

Het is inderdaad wel een heel mooi formaatje om weg te geven  :Y

12

nu wil ik ook gaan oefenen en vormpje bij de hema gaan halen maar hoe doen jullie het met de temperatuur dan moet het even lang en even heet?