1

Onderwerp: probleem met buitenlaag biscuit

soms heb ik problemen met het afsmeren van het biscuit, dan gaat de buitenlaag ervan af (rolt eraf, zodat het "bruine"kleurtje weg is en de blanke binnenkant komt te voorschijn) zodra ik begin te smeren  :s .

Is er dan iets fout gegaan bij het bakken van het biscuit, temperatuur / te kort (hij is wel gewoon goed gaar en mooi van binnen) / iets anders??  :nooo ik weet het niet.

Hoe kan ik dit voorkomen?
Je smeert nl. echt lelijke "gaten" in het kapsel en doordat je klonten krijgt is het weer lastig met bekleden ook  :s .

2

Re: probleem met buitenlaag biscuit

Wat heb je gebruikt om de bakvorm mee in te smeren/sprayen?

Vries je de biscuits in voor je ze gebruikt, of zijn ze versgebakken?

3

Karin09 schreef:

Wat heb je gebruikt om de bakvorm mee in te smeren/sprayen?

Vries je de biscuits in voor je ze gebruikt, of zijn ze versgebakken?

Spray van Dr. Oetker om in te vetten en het gebeurt weleens bij biscuits die ingevroren zijn geweest en ook bij biscuits die een dag van te voren zijn gebakken maar die ik niet ingevroren heb gehad  :/ .

4

Ik heb van iemand de tip gekregen om na het sprayen met bakspray en met een keukenpapiertje na te wrijven.........heb het nu niet meer.

Misschien heeft iemand anders nog tips?

5

inderdaad dan is het TE vet :Y

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

6

Karin09 schreef:

Ik heb van iemand de tip gekregen om na het sprayen met bakspray en met een keukenpapiertje na te wrijven.........heb het nu niet meer.

Misschien heeft iemand anders nog tips?

DAnk je voor de tip, maakt het nog uit dan dat er toch nog bakpapier over zit of hoef ik geen bakpapier te gebruiken?

7

Bakpapier gebruik ik alleen als mijn vorm te laag is om te verhogen...........verder niet.

8

Ik heb hetzelfde probleem regelmatig, maar bij mij komt het meestal omdat mijn botercreme dan te stijf is waardoor het te moeilijk smeert.
Kan dat het probleem bij jou zijn?

Hmmm, bleekselderij...
www.taartvancorinne.nl

9

crinkoekje schreef:

Ik heb hetzelfde probleem regelmatig, maar bij mij komt het meestal omdat mijn botercreme dan te stijf is waardoor het te moeilijk smeert.
Kan dat het probleem bij jou zijn?

Dat heb ik inderdaad ook wel gehad, maar de laatste tijd heb ik de botercrème niet in de koelkast voor ik ga afsmeren, ik denk dat mijn vorm inderdaad te vet is geweest.

10

Karin09 schreef:

Bakpapier gebruik ik alleen als mijn vorm te laag is om te verhogen...........verder niet.

ok, ik heb vormen van 7 cm hoog, kunnen die zonder bakpapier??
Ik was altijd bang dat zonder bakpapier in de vorm, het biscuit niet goed uit de vorm zou komen.

11

Als ik bakspray gebruik laat ik het bakpapier tegen aanbakken weg...........heb ze er altijd zo uitgekregen........

12

Karin09 schreef:

Als ik bakspray gebruik laat ik het bakpapier tegen aanbakken weg...........heb ze er altijd zo uitgekregen........

Dan ga ik dat ook maar eens proberen, sprayen, teveel aan spray uitwrijven, biscuit erin en bakken maar  :thumb: dank voor je advies, ik kreeg echt de balen van het loslaten van de buitenlaag, ik hoop dat dat nu verleden tijd is.