1 Laatst bewerkt door dwirp (31-05-2010 21:04)

Onderwerp: drama cc's

voor communie feest cc's gemaakt.

glutenvrij met banketbakkersroom als vulling. de eerste lading, allemaal losgeraakte papiertjes. dus alle tips hier gelezen en dus alles laten afkoelen in de vorm. daarna gevuld, gekoeld en toen gedecoreerd. mooi resultaat waar ik erg tevreden over was.
een uur later, papiertjes lieten een klein beetje los.
niets aan de hand dacht ik, gewoon koel wegzetten (kelder). weer een uur later was de fondant helemaal plakketig van de vocht en waren alle papiertjes allemaal helemaal los.

gelukkig bedacht ik me ineens de cakewrappers en heb ik zelf cakewrappers (hele simpele witte) geknipt en om de cakejes heen gedaan. daarna alles in de lucht laten indrogen. pffff wat een stress mensen.

gelukkig was het communicantje helemaal in haar sas met de cakejes. al waren ze wat mij betreft nog net iets te nat.

en dit zijn ze (foto is van net na het decoreren).
http://www.mijnalbum.nl/Foto-O7R3S6IJ.jpg

tips zijn welkom, vooral over het vochtig worden en de losrakende papiertjes. denk zelf de combinatie van glutenvrije cakemix en de banketbakkersroom.

www.frummelke.tk persoonlijke slinger, kaarten en meer.

2

Re: drama cc's

sorry geen tips hier voor.
maar ik vind ze er erg leuk uitzien :thumb:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

3

Mooi hoor!!
Irritant he..
ik heb het gehad met dr oetker dingen, en zij zeiden, niet in de vorm laten rusten.. gelijk eruit halen..

Groetjes Jeannette

4

wat een lieve cupcakejes !

5

Allereerst, leuke cupcakes, mooi kleuren!! :thumb:

Ik heb er ook erg last van loslatende papiertjes gehad....

En heb gemerkt dat ze moeten kunnen ademen.
Dus als je de cupcakes te dicht op elkaar zet (bijvoorbeeld een gebaksdoos helemaal vol) gaan de papiertjes los zitten.

Als ze per cupcake meer ruimte hebben dan is dat veel minder.

Dit zijn mijn ervaringen hoor, ik weet niet of het dé oplossing is :P

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

6

Wat een stress zul je hebben gehad..
Maar het eindresultaat mag er zeker zijn!!  :Y

7

Ja vervelend met die papiertjes.... heb het helaas ook wel eens , maar geen tips...
Vind je cuppies wel erg mooi geworden!! Leuk die verschillende tinten blauw/paars!

Ik vind ze ook erg mooi geworden, maar ben wel nieuwschierig hoe ze er uit zien met de wrappers erom? Heb je daar ook een foto van?

Ik heb zelf vooral last van loslatende papiertjes als ik ze luchtdicht bewaar, bijv. in een tupperware koektrommel. Als ik ze gewoon open laat staan heb ik er geen last van.

9

Erg gaaf geworden zeg!!!

ik laat na het bakken de cakejes altijd even 2 a 3 minuten afkoelen en dan haal ik ze eruit en zet ik ze met wat ruimte ertussen weg om volledig af te koelen en ik heb nog nooit loslaten papiertjes gehad.

nu moest ik maandag op het laatste moment (30 min. van te voren) even nog 50 cakejes maken en deze heb ik uit de oven direct in een doos gedaan met als resultaat allemaal loslatende papiertjes!!!

dus toch maar goed af laten koelen dan!

N-Joy Cakes

10

Ondanks de tegenslag vind ik ze er heel gezellig uitzien !

Kijk ook eens op vantaarttottaart.hyves.nl

11

heb zelf geen foto gemaakt van de wrappers, hoop dat ik snel foto's krijg die op het communie feest zelf gemaakt zijn.
eigenlijk verschilt het niet veel, want heb strakke wrappers gemaakt waar ik de cakejes in geduwd heb als het ware. hihi.

ik denk zelf dat het vooral te maken heeft met glutenvrij en banketbakkersroom. deze combi had ik nog nooit eerder gemaakt. gewone cakejes laten papiertjes meestal niet los.

fijn te lezen dat jullie er ook wel een s last van hebben.

www.frummelke.tk persoonlijke slinger, kaarten en meer.

12

ziet er heel mooi uit!
Mooie kleuren combi ook!

Liefs, Zanoni

13

Ik gebruikte altijd baking cups van dr Oetker of van de Blokker en die lieten altijd na verloop van tijd los, wat ik ook probeerde.
Nu kreeg ik van iemand de tip dat je de baking cups van de Hema moet gebruiken. Ze zijn er in rood met wit, en er zitten 2 motiefjes in 1 doosje. Maar sinds ik die gebruik  heb ik nooit meer dat de papiertjes loslaten.
Ik heb ook bij deleukstetaartenshop een keer zilverkleurige baking cups gekocht en die laten ook niet los.

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=168

14

Heel erg mooie cc's; prachtige kleuren!!  :thumb: