1 Laatst bewerkt door Aapie23 (01-06-2010 09:44)

Onderwerp: Cupcakes met olie

Hallo,

Ik wil een stapeltaart maken en ongeveer 50 cupcakes voor 2 mensen die 50 jaar worden en een feest geven.

Ik hoor van veel mensen en op het forum dat je cupcakes ook met olie kan maken.

Bijna elke keer als ik het met boter maak of ze rijzen niet of ze zijn gewoon niet lekker, enz, enz.

Ik wou het dus maken met olie. (Wie heeft hier ervaring mee?)

Ik heb ook nog geen recept gevonden.

P.S. recept voor lekkere toppings zijn natuurlijk welkom!

2

Re: Cupcakes met olie

Ik gebruik van funcakes gewoon boter, en dat werkt gewoon goed, rijzen prima! Maar als je bijvoorbeeld muffinmix hebt, die wordt vaak met olie bereid.... al vind ik die persoonlijk niet lekkerder, de smaak van olie overheerst en dat heb je met boter niet.

Groetjes, Linda

3

ik heb die mix ook alleen druipt het cupje helemaal van de boter!
En bij mij rijzen ze niet goed, wat doe ik dan fout?

4

Zorg dat je de mix goed mengt; eerst de boter zacht mixen op hoge snelheid, daarna de eieren en de mix op laagste stand maximaal 4 minuten mixen. Wel boter gebruiken, geen margarine.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Ik hou niet zo van mixen, ik maak alles lekker from scratch: dan weet je altijd precies wat erin zit, het is meestal niet echt veel extra werk en ik vind ze ook gewoon lekkerder :Y
Mijn recept komt uit het boekje 500 Cupcakes; de originele Amerikaanse! Daar werken ze met cups en ik gok dat ze in de Nederlandse versie met grammen werken. Als ze dat gewoon hebben vertaald zonder af te meten heb je grote kans dat de verhoudingen fout zitten.
Dat boekje is wel écht een superboekje; er staan ook veel leuke variaties in! Als frosting gebruiken ze in dat boekje gewoon bc en ik moet zeggen dat het ook echt heerlijk is op die manier!

6

Cupcakes met olie ipv boter zijn dan eigenlijk muffins. Misschien kun je de Homemade mix gebruiken? De cc's dan net boven de helft vullen.

7

Esther68 schreef:

Cupcakes met olie ipv boter zijn dan eigenlijk muffins. Misschien kun je de Homemade mix gebruiken? De cc's dan net boven de helft vullen.

Nee hoor, het hangt van de verhouding van de ingredienten af en de manier van mengen. Boter of olie maakt niet uit. Muffins kan je ook met boter maken.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

8

Ik gebruik muffinmix met olie en doe er extra vanille suiker bij. En ze roepen er allemaal over dat het lekker is.

Groetjes Yvonne

9

Bedankt voor de tips!

Heeft iemand een recept voor cupcakes dat met olie is gemaakt?

10

Bedankt voor de tips!

Heeft iemand een recept voor cupcakes dat met olie is gemaakt?