1

Onderwerp: Mijn eerste taartje

Ik heb voor afgelopen zondag, een verjaardag, mijn eerste taart gemaakt.
Het was een gewoon biscuittaart, met 2 lagen gevuld: 1 laag gevuld met banketbakkersroom met aardbeien, en 1 laag bonbonbloc vulling. Afgesmeerd met chocolade botercreme, en bekleed met fondant.
Ik vond het bekleden wel best lastig voor de eerste keer. Had het niet groot genoeg uitgerold waardoor ik onderaan niet uitkwam en onderaan was het dus niet mooi. Geprobeerd een beetje aan elkaar te plakken enzo maar dat lukte niet. Dus nog snel een randje eromheen gelegd.
Iedereen vond m supermooi en ook nog lekker!

(de foto is niet echt goede kwaliteit, de taart was feller paars en de roosjes bovenop waren donkerroze)

http://i47.tinypic.com/6jkj6a.jpg

Tips en reacties zijn altijd welkom ;)

2

Re: Mijn eerste taartje

Leuk taartje hoor voor een 1e! :thumb:

3

leuke taart hoor!

tip bij uitrollen van fondant: even een touwtje voorzichtig over je gevulde taart leggen (van onderste rand, over de taart heen tot aan de andere kant onderste rand) en op dat formaat afknippen
je hebt dan een lap fondant nodig met de doorsnede van het touwtje. ingewikkeld uitgelegd volgens mij  :/  maar het is heeeel handig, nooit meer te klein uitrollen

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

4

Dankje voor je tip! Ik had dat idee idd ook al gevonden, nadat ik de taart had gemaakt en ging zoeken haha! Ga ik zeker doen de volgende keer!

5

netjes hoor !  :thumb:

6

leuk taartje suc6 nog met je volgende creaties, ga zo door :)  en ps paars is vaak een moeilijke kleur op de foto (lijkt vaak bijna zwart)

Groetjes Miranda
De kunst is om de taart zo te verdelen zodat iedereen denkt dat hij het grootste stuk heeft!!

7

Ja klopt. terwijl ik de paarse kleur juist mooi gelukt vond. Iedereen vroeg: hoe krijg je die taart zo paars ? Hihi was best een beetje trots toen iedereen zo enthousiast reageerde!

8

Ik wilde toch nog even deze foto ook erbij zetten, omdat het enige wat ik mooi vond aan mijn eerste taartje de kleur was, en dat is bij deze foto een stuk duidelijker. (Let niet op de uitgedroogde, niet strakke fondant bekleding)

http://i49.tinypic.com/blnko.jpg