1

Onderwerp: 'sprieten' op een taart

Wist even niet hoe ik het anders moest noemen  :o  Maar hoe maak je deze 'sprieten'????

http://i50.tinypic.com/5fgrx1.jpg
http://i49.tinypic.com/219pcfl.jpg

En hoe maak je die versieringen eraan vast???

Alvast bedankt!

Verander wat je niet accepteren kunt. En accepteer wat je niet veranderen kunt

2

Re: 'sprieten' op een taart

je gebruikt er speciaal ijzerdraad voor (te koop bij de webshop), dan maak je de figuurtjes van fondant (ik doe er tylose in) en plak je ze er aan beide kanten tegen het ijzer aan. Goed laten drogen en daarna in je taart steken.

Ik had alleen wel last dat ze iets te zwaar waren en ze een beetje scheef zakte in mijn taart..... ik had denk ik een extra versteviging op de taart aan moeten brengen.

ga dit even verder volgen zodat ik er ook weer van leer  :Y

3

Stop de 'floral wire' nooit direct in de taart. Deze is niet voedselveilig.
Stop een rietje in de taart en steek daar de wires in.

Liefs, Zanoni

4

Zanoni schreef:

ik heb de mijne op de webshop gekocht en daar staat het volgende bij:

Floral Wire is geschikt om div. decoraties op stengel of draad in de taart te steken. Bindt de draden bij elkaar met Floral Tape en zet ze in de taart met Flower Spikes of als alternatief bijv. een rietje.

24 gauge is ca. 0,5mm.

Beschikbaar in div. diktes en kleuren. Veilig voor verwerking in eetbare artikelen. Inhoud 50 stuks per pak.

5

Ik ga dit binnenkort ook eens proberen.

Gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

6

Ik heb het vorige keer ook met een rietje gedaan ( blijft toch ijzerdraad !! ) ik heb wat fondant in het rietje gedaan en alles bleef prima staan.

7

ik dacht echt hier ergens gelezen te hebben dat je ze in een rietje of Flower Spikes  moest plaatsen omdat het niet goed / gezond wasvoor de taart  :think:

Liefs, Zanoni

8

Rietjes genoeg in huis, dus ga geen risico nemen ;-)
@Marinina: handige tip.

Ga ik zeker uitproberen.
Gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

9

Ik stop onderin fondant en bovenin fondant, zo kan je ze een beetje sturen ;) maar idd, alles in een rietje!

Groetjes, Linda

10

Bedankt voor alle antwoorden! Meer tips zijn altijd welkom ;)

Ik wacht nog even met aanschaffen, moet manlief toch een beetje te vriend houden....... :o Heb net weer uitgegeven bij de hebshop, moet ook nog wat te wensen overhouden  :Y

Verander wat je niet accepteren kunt. En accepteer wat je niet veranderen kunt

lena schreef:
Zanoni schreef:

ik heb de mijne op de webshop gekocht en daar staat het volgende bij:

Floral Wire is geschikt om div. decoraties op stengel of draad in de taart te steken. Bindt de draden bij elkaar met Floral Tape en zet ze in de taart met Flower Spikes of als alternatief bijv. een rietje.

24 gauge is ca. 0,5mm.

Beschikbaar in div. diktes en kleuren. Veilig voor verwerking in eetbare artikelen. Inhoud 50 stuks per pak.

Je kunt het inderdaad veilig verwerken in fondant decoraties met tylose. Deze drogen snel, zodat het ijzerdraad niet kan oxyderen. In je taart is het echter vochtig, dus altijd met een rietje, of liever zelfs een bloem spike in je taart.
Je kunt eventueel wat ri in de spike spuiten of een rolletje fondant met tylose. Dan de dingetjes erin prikken.
Als je ze samendraait blijven ze beter in model.

Voor de versieringen die te zwaar zijn, je kunt ook het topje van het ijzerdraadje een beetje nat maken, dan voorzichtig in een enkele decoratie steken en rustig laten drogen.

Groetjes,
Suuz

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/