1

Onderwerp: Mislukkende cc's (koemelkvrij)

Even een vraagje... Ik heb twee kids met koemelkallergie en heb al een aantal keer cc's proberen te maken. Cake van koopmans, maar op een of andere manier blijft het deeg niet aan de papiertjes zitten (zitten wel in een muffinvorm) en rijzen amper.
Wie heeft voor mij de tip of recept?

Alvast bedankt!

2

Re: Mislukkende cc's (koemelkvrij)

Ik maak gewoon Nigella´s cupcakes. (Zie recepten hier links) De boter vervang ik door wajang of melkvrije vloeibare bak en braad. De melk vervang ik door sojamelk. Nooit problemen. (Loslatende papiertjes kan trouwens ook nog aan het merk van je papiertjes liggen schijnt)

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Loslatende papiertjes ligt denk ik niet aan het recept....dat is nou eenmaal de GROOTSTE crime bij het maken van cupcakes!!!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

4

Bedankt voor de reactie.
@Mirjam hoe vol doe jij de cupjes, 2/3 ofzo? Rijzen ze erg veel?

5

Ja ongeveer. Ik maak het recept obv 300 gram bloem (en dan zelfrijzend bakmeel) en dat gebruik ik voor 12 cc's

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6

@ truusje...

Mijn zoontje is voor heel veel allergisch en ik maak de cc-mix:

http://www.deleukstetaarten.nl/recept/9 … a+Bakery)/

Ik vervang de boter door de plantenboter die ik bij de reformwinkel haal en de eieren door de eivervanger en de melk door nutramigen/flexical en dat gaat prima.

Ik vul de cc's half en ik moet zeggen dat mijn zoontje ze ook heerlijk vind.

Ik gebruik de nutramigen of flexical als ik melk nodig heb

7

ipv. melk gebruik ik regelmatig sinaasappelsap. Heerlijk!!!!

life is uncertain, eat dessert first!

8

ja helaas kunnen die van mij daar ook niet tegen...anders lijkt het me inderdaad een goede en smakelijke oplossing

9

miranda1980 schreef:

ik vervang de boter door de plantenboter die ik bij de reformwinkel haal en de eieren door de eivervanger en de melk door nutramigen/flexical en dat gaat prima.

Welke eivervanger gebruik jij ?

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

10 Laatst bewerkt door miranda1980 (09-06-2010 18:26)

3er pauly.... via de allergiesupermarkt te bestellen.
10 gram poeder  + 30 ml water is 1 ei.
Wat opkloppen en dan bij de rest doen. ideaal!!

daar heb ik nu ook eens cakemix van laten komen waar niks in zit en die vond hij heerlijk.... dus voortaan maak ik daar de cc's voor hem mee.

11

:thumb:

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

12

ik heb net een taart gebakken met het koemelk en ei vrije recept. hij is super goed gelukt. maar heb in plaats van water spa rood gebruikt

meer foto's op me site www.taartschuur.nl en op www.facebook.com/detaartschuur bedankt voor het kijken.

13

en wat is het evrschil met gewoon wat er en spa rood...
heb je nu een bubbelcake?