1

Onderwerp: douwel,chocosticks of rietjes

hoi hoi

ik ga voor h et eerst eenbruidstaart maken,
5 lagen,

wat kan ik h et best gebruiken zoat hij nioet er uit ziet alsof hij helemaal in elkaar zakt.

please ,jullie advies en ervaringen

groetjes deborah

inmiddels niet meer beginnend,maar al best wel een goede taarten prinses,ik ben alleen geen held in foto s plaatsen

2

Re: douwel,chocosticks of rietjes

Ik lees mee!

3

Ik zou het werkelijk niet aandurven met rietjes of chocoladestickjes. Ik zou echt voor houten douwels gaan!

Jacqueline

4

ik vond mijn stapel taartje met 2lagen (20cm+26cm) samen al flink zwaar..... ik zou het ook met echte douwels doen....

5

:Y ! Ik ben nog niet hoger gegaan dan 3 lagen, maar dan durf ik zelfs geen rietjes of chocosticks te gebruiken. Mijn taarten zijn nog nooit (afkloppen) gaan verzakken.

6

Bij 5 lagen zou ik misschien zelfs wel kiezen voor die plastic steunen van Wilton, kan ff zo snel niet op de juiste naam komen!

[move]---> taartdecoratie algemeen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

8

Dus als ik het goed lees,
geen chocosticks,geen rietjes maar douwels.

dan de houten van de webshop hier????

inmiddels niet meer beginnend,maar al best wel een goede taarten prinses,ik ben alleen geen held in foto s plaatsen

Ik heb laatst met 3 lagen wel chocosticks gebruikt, en dat ging goed. Maar 5 lagen wordt denk ik een ander verhaal, zo hoog ben ik nog niet gegaan ;) dan lijken me houten douwels wel het veiligst ja.. Succes!

10

Ik heb laatst een bruidstaart 4 hoog met rietjes gestapeld en daarna een uur in de auto vervoerd.

Ging helemaal prima!

Maar als je twijfelt zou ik douwels gebruiken, echter de sterkte zit 'm niet helemaal in wat voor materiaal je gebruikt maar hoe je ze plaatst.
En zorgen dat je er genoeg plaatst natuurlijk.

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

11

ik ga stapelen met lollystokjes!!

en heb ook al wel eens gestapeld met chocostikcks, ging ook prima!

12

Bij stapel taarten gebruik ik kitkat ook bij 5 lagen, bevalt me prima, is nooit in elkaar gezakt, wel genoeg gebruiken!!! Ik probeer altijd 'hulpmiddelen' te vinden die gegeten kunnen worden. Ik heb nog nooit iemand horen klagen dat er een kitkat reep er inverwerkt zit. Over het algemeen komt de kitkat precies uit qua lengt soms moet er een paar millimeter eraf gesneden worden maar is een stukker minder werk dan douwels.... Succes :thumb:

Kitchen Corner, Nieuwstraat 15, Deventer. di-wo,vr 10:00-17.30 uur, donderdag van 10:00-20:00 uur en zaterdag 10:00-17:00 uur.
Voor cursus PME en diverse workshops kijk op de site www.kitchencorner.nl