1

Onderwerp: Allergieen

Welke vullingen en bekleding moet je gebruiken als iemand allergisch is voor ei , melk en noten. Ik kreeg de vraag of ik een taart wilde maken voor een jongetje, maar dat durfde ik niet aan.
Nu wil ze zelf de taart bakken en leveren en of ik die dan leuk kan decoreren.

Hoe moet ik dit aanpakken?
Wie heeft hier ervaring mee?

Believe, Feel, Love, Be, Create, Inspire..
Facebook

2

Re: Allergieen

Misschien dat je in dit topic al een hoop kunt vinden?
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=74530

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Decoreren kan je met fondant, NIET met marsepein.

Jacqueline

4

met fondant maar let op in sommige zit melk kwam ik laatst achter. De marshmallow van de webshop is melk vrij en erg lekker.

Je kan ze vullen met jam, vers fruit, pure chocopasta van c1000, lemon curd, botercreme waar je verschillende smaakjes kan toevoegen.

Er bestaat ook ei vervanger (heet No-Egg en is verkrijgbaar bij reformwinkels is van het merk Orgran)

Ik weet zeker dat het jongetje heel erg blij zal zijn met de taart. Ik weet uit ervaring hoe geweldig het kan zijn als je met een allergie toch ook zo'n mooie taart mag eten.

Succes

5

Ok heel erg bedankt,
ik zal me nog even goed inlezen voor ik begin.

Ik gebruik normaal vanille fondant van ballina,
volgens mij zit daar geen ei melk noten in.

Mischien denk ik nu heel stom hoor, maar mijn mixers e.d. gebruik ik normaal natuurlijk voor eieren maar daar blijft niks van over na een vaat wasje toch.. :o

Believe, Feel, Love, Be, Create, Inspire..
Facebook

6

Nee, als je alles goed heb afgewassen, zeker in de vaatwasser, blijft er niks van de ei-sporen achter.
Ik zou wel de mixer zelf even extra goed afsoppen voor je het gaat gebruiken.

Je kunt schrijven wat je wilt,
want papier is stil.

7

Aphrodite schreef:

Ok heel erg bedankt,
ik zal me nog even goed inlezen voor ik begin.

Ik gebruik normaal vanille fondant van ballina,
volgens mij zit daar geen ei melk noten in.

Mischien denk ik nu heel stom hoor, maar mijn mixers e.d. gebruik ik normaal natuurlijk voor eieren maar daar blijft niks van over na een vaat wasje toch.. :o

Kijk ook uit met open potjes kleurstof. Als je per ongeluk een keer 2 x het zelfde prikkertje gebruikt heb om marsepein te kleuren kan die iemand al erg ziek worden.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.