1 Laatst bewerkt door Jeetje (04-02-2013 22:16)

Onderwerp: Anderlecht of KAA Gent, kunnen die logo's nog ingewikkelder?

Voor vandaag stond er een voetbaltaart op de agenda voor de overbuurman, die zijn 26e verjaardag vierde. Anderlecht en KAA Gent supporter, maar wat een ingewikkelde logo's hebben die Belgische voetbalverenigingen zeg! Uiteindelijk maar gekozen voor een logo-printje en een compleet geinspipikt voetbalshirt ervan gemaakt. Heb nog gezocht, maar vond de originele maker ervan niet terug, dus als je jouw ontwerp erin herkent, bij deze heel erg bedankt!

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/199785_102178979867912_980017_n.jpg

Een ramptaart wmb, geen idee waar het door kwam, maar het fondant scheurde deze keer echt aan alle kanten, vreselijk!!  :(  :? Het wilde echt voor geen meter, langs alle randen en hoeken scheurde het fondant zowat af, zo erg dat ik echt even heb gedacht alleen een lap fondant bovenop te leggen en alleen die te decoreren.  :| Uiteindelijk heb ik poging nr. 6 maar laten zitten en alle randen extra beplakt met sierrandjes. Een hele hap fondant dus en niet mijn favoriet, maar 't zorgde ervoor dat de taart er uiteindelijk toch nog redelijk uitzag.

Waardoor het nou kwam dat het fondant nu ineens zo scheurde heb ik nog steeds geen idee van? Heb vaag het idee dat ik ooit ergens eens gehoord/gelezen heb dat dit veroorzaakt zou kunnen worden doordat er erg veel kleurgel aan toegevoegd is, maar kan het nergens terugvinden. Ik heb voor het paars wel marineblauwe voorgekleurde fondant gebruikt (met veel kleurstof erin?) gemengd met zelf paarsgekleurde witte fondant. Dat viel wat tegen waardoor ik idd redelijk veel verf heb moeten gebruiken voor het een acceptabele kleur paars had. Maar of het daar aan heeft gelegen???

Gelukkig was de buurman wel erg tevreden met z'n taart en was de hele familie vol lof. ;) Maar wat een stress!!

2

Re: Anderlecht of KAA Gent, kunnen die logo's nog ingewikkelder?

mooie taart :thumb:

en wat een ellende inderdaad als het blijft scheuren.
maar ondanks dat ziet hij er echt wel goed uit :Y

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

3

Ik zeg dan altijd: het was heel erg leerzaam!
Toch mooi resultaat hoor!

groetjes van Mireille

4

Het is anders niet te herkennen als een ramptaart, hoor! Hij ziet er nl. errrrg goed uit.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"