1 Laatst bewerkt door Dot (27-01-2011 07:49)

Onderwerp: Paarden(stal)taart

LET OP !! OUD TOPIC

Ze wilde graag een roze taart met Black Beauty erop, maar zwart-in-zwart puzzelen leek me ook zo niets.... Dus ik stuurde een fotootje van Debby Brown's paardenstal, bleek dat ze hier ook al een taart hadden gezien met zoiets. Dus alle foto's goed bekeken en samengevoegd tot een eigen taart!
Dus iedereen bedankt voor de inspiratie!

Lekker gevuld met (in totaal 4) Mona Aardbeienkwarkyoghurtvulling.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BCEYHJDZ-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-OUXGFGFE-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CG7R8VBA-D.jpg

Tips welkom, zelf was ik niet tevreden over het dak, je ziet nog teveel van de onderlaag, die ik er als versteviging ondergelegd had...
Oh ja, en de paardenhoofden zakten zo gauw, hoewel ik er een satéprikker ingedaan had, dus als iemand daar een tip voor heeft?!?!?

Bedankt voor het kijken!

Groetjes, Dorothea.

2

Re: Paarden(stal)taart

Wat heb je het supermooi gemaakt, echt heel leuk!

3

Hij is wel erg leuk, Dot!

Ik heb geen tips voor je, ik kan me voorstellen dat de hoofden relatief erg zwaar zijn, maar hoe je dat oplost?

De bloemen als dakpannen op de stal vind ik leuk gedaan. Misschien had je stukken bloem nog kunnen gebruiken voor de stukken die nu niet bedekt zijn.

Maar ik vind hem super gemaakt. :thumb:

4

Echt heel mooi gedaan zeg!  :thumb:

Groetjes, Linda

Dot schreef:

Oh ja, en de paardenhoofden zakten zo gauw, hoewel ik er een satéprikker ingedaan had, dus als iemand daar een tip voor heeft?!?!?

Bedankt voor het kijken!

Ik had het plan om ook eens die stal te maken maar vanwege dit probleem ben ik er niet een begonnen. Ben benieuwd of iemand hier tips voor heeft. Ik vind je taart trouwens echt onwijs goed gelukt!

Life is what you bake it.

6

Hij is prachtig, hele mooie kleuren !

Groetjes, Conny

Super leuke taart.  :Y
Weer eens wat anders, en de bloemen op het dak, heel leuk, als je nog teveel de onderlaag ziet dan had je je bloemen misschien meer dakpans gewijs kunnen plaatsen.
Zelf vind ik het helemaal niet storend hoor.
Paardenkopjes zijn natuurlijk zwaar.
Zelf gebruik ik van die lollystokjes om iets zwaars boetserend ergens neer te zetten. Dat kan wat meer zwaarte opvangen, wel even opletten met het opeten!!!!!! ;)

Groetjes van Barbara.
*Je kunt ook kijken bij mijn album als je dat leuk lijkt wat ik  heb gemaakt*: http://www.mijnalbum.nl/Album=MXG4QRGH

8

Dank jullie wel!

mijn man (had de taart nog niet gezien) zei ook al, dat ik nog wat bloemetjes had kunnen laten overhangen bij het dak...

Nog even om te melden, dat ik mijn nieuwe Silverwood Square Pan gebruikt heb, ik ben super tevreden met die vorm!!
Sinds vorige week ook te koop bij de hebshop (DLT dus)!

Groetjes, Dorothea.

9

niet zo kritisch op jezelf, hij is super. wat jij ziet, ziet een ander niet. ik heb m ook eens gemaakt en er emmertjes onder gezet, want de koppies gingen idd ook hangen.
groetjes
elly

wil je zien wat ik gemaakt heb, kijk dan even op www.soetenzo.nl]

10

Heel mooi en vooral heel erg bij elkaar passend geheel.
Ik heb hem ooit gemaakt en de hoofdjes gingen niet zakken (had er mijn boetseersponsjes ondergestoken bij het drogen) maar door de grote van de hoofden hingen ze zo al wel laag vond ik.

groetjes Carla

11

super leuke en mooie taart.
en je ondertaart is heel mooi strak geworden met je nieuwe bakpan :thumb:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

12

Clara-Mauri schreef:

Heel mooi en vooral heel erg bij elkaar passend geheel.
Ik heb hem ooit gemaakt en de hoofdjes gingen niet zakken (had er mijn boetseersponsjes ondergestoken bij het drogen) maar door de grote van de hoofden hingen ze zo al wel laag vond ik.

ja, die sponsjes had ik er ook onder gedaan, even weggehaald voor de foto en er ook onder laten zitten bij het meegeven van de taart. Ik heb nog niet gehoord hoe het gisterenmiddag gegaan is, of ze toen eindelijk vastzaten of niet....

Groetjes, Dorothea.

13

Debbie Brown beschrijft het in haar boek: spaghetti-stokjes erdoor heen,  insmeren met 'sugar glue', vastmaken en ondersteunen met een spons tot het is opgedroogd.......

Ik vind hem in ieder geval super gelukt! Een echte meidentaart!

14

ik vind hem ook erg leuk!!

meer foto's op me site www.taartschuur.nl en op www.facebook.com/detaartschuur bedankt voor het kijken.

15

Hartstikke leuk geworden  :Y

16

Wat is je ondertaart strak zeg...super, en het stalletje...het is dat jij het zegt anders was het dakje me niet eens opgevallen. Ik vindt het echt een super leuke meiden taart!

Liefde is net als Sinterklaas, als je er niet meer in gelooft wordt het niks meer....

17

vind het ook een erg leuke taart :Y  :thumb:

You can't get what you want, till you know what you want...
www.pleppestaarten.nl

18

mooi hoor

19

Deze is ook weer super nichie :Y

En misschien om de hoofden niet zo te laten hangen er een langere 'stok' in doen en dan schuin naar beneden de taart in (zo vertikaal mogenlijk) dat lijkt mij het stevigst, hoop dat je er wat aan hebt.
Knuffs je nichie

Groetjes Suus
Obstacles are those frightful things you see when you take your eyes off the goal!!!

20

Helemaal WAAW!!! :thumb:  :thumb:  :thumb:

Pluk de dag!
liefs, Anita

21

Wat een super taart!! ik zoek zoiets.....mag ik hem namaken... :Y
groetjes!!

Taartgroetjes Aniet!

22

mooie taart, het bestraatte paadje ook erg leuk detail!

ik heb ook pas een paardenstal gemaakt, in het hoofd een spaghetti stokje er in gestoken, de achterkant van het hoofd ingesmeerd met royal icing en een tijdje vastgehouden, daarna de hoofden ondersteunen, ik had geen spons helaas, maar tissues opgevouwen hielp ook goed. de taart heb ik de dag erna meegegeven zonder ondersteuning. de paardenstal hadden ze bewaard omdat de jarige hem niet aan wilde snijden :lol: . 3 dagen later zaten de paarden hoofden er nog steeds zonder te zakken op hun plaats

groetjes Marjolein

23

Wat een leukerd!!
Ik vind de uitvoering in deze kleurtjes erg mooi geworden!

24

da's toch veul leuker dan een puzzel :Y Super gemaakt zeg :thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

25

leuk dat mijn "oude" taart weer eens opduikt!
iedereen weer bedankt voor de reacties.

aniet schreef:

Wat een super taart!! ik zoek zoiets.....mag ik hem namaken... :Y
groetjes!!

natuurlijk mag dat, ik heb het idee vooral van Debbie Brown en ook weer van andere paardenstallen hier op de site.

Groetjes, Dorothea.