Onderwerp: Slapeloze nachten na deze bruidstaart... :(
Ik mocht voor mijn vriendin de bruidstaart maken.
Natuurlijk stond het zweet me in de handen, maar omdat Jacobien mij wilde helpen had ik er steeds meer vertrouwen in.
Onder wilde ze ruitjes met pareltjes, de 2e taart zou kringeltjes gaan krijgen (joepie kan ik die lang gewenste swirl-mat gaan halen! ) en de bovenste zou bloemetjes hebben.
Een strik mocht er ook wel op. En zo'n leuk bruidspaartje van klei van de webshop.
Gevuld met mascarpone, aarbeienjam en verse aardbeien was de wens.
Die verse aardbeien deden de mix geen goed... Het mengsel werd veel te dun, maar gelukkig wist de man van Jacobien (chef-kok) hoe we het dikker moesten krijgen!
Het ging eigenlijk best goed allemaal. Alleen die swirl-mat... Niet heel makkelijk strak te krijgen, maar dat zouden we wel goed krijgen met de parelrand.
Niet dus... een aardig gaatje zat er nog...
Maar goed, dan draaien we die naar de achterkant, want de voorkant zag er wel goed uit.
Het mannetje wilde ook niet blijven staan...
Het vrouwtje natuurlijk wel... Ach dat lossen we wel op met een flinke homp marsepein erachter.
Ik de mensen van het kasteel waar ze trouwden uitleg gegeven. Welke kant voor moest, strik erop en mannetje stutten.
" Loslaten Minke! Zij hebben hier echt wel verstand van! " dacht ik nog....
Ik was op van de zenuwen toen ze de taart naar buiten droegen.
De strik zat erop! Mooi!
Het bruidspaar stond er nog niet op (??). (nee natuurlijk niet, want het mannetje viel er af!) Er lag een miniscuul bultje marsepein onder de voetjes van het mannetje...
En... neeeeeeeeeeeee, ze hadden niet de goede kant voor gezet...
Uiteindelijk heeft de vader van de bruidegom het bruidegommetje, dat er overigens ter plekke afgevallen was... , met zijn beentjes in de taart geprikt!
Ik heb er nog nachten wakker van gelegen (echt waar!) ....
Vond het zooo jammer!! Kon wel janken...
Volgende keer toch maar meer mee bemoeien dus!!
Hier komt ie;
Thuis was ie zo:
Zo kwam ie daar te staan;
De standaard voor de cupcakes had ik gezien bij Janine en besteld bij freesstudio;
Omdat het bruidspaar zelf maar weinig op had van de taart heb ik voor hen een paar dagen later nog een klein taartje gemaakt van een kapsel dat ik niet mooi genoeg vond voor de bruidstaart.
Bedankt voor het kijken....
http://www.mijnalbum.nl/Album=OOV7FDOK