1

Onderwerp: [feedback] Boompje

Tijdens het kneden van het marsepein merkte ik al dat de het niet lekker ging. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven maar het was erg brokkelig en viel min of meer al uit elkaar tijdens het kneden.
Bij het bekleden ging het natuurlijk helemaal mis :s
Dan maar opnieuw. Mislukte in de vuilnisbak gegooid en nieuwe gepakt (uit hetzelfde pak) en dat was precies eender.
Dit heb ik nog nooit gehad :rolleyes:

Ik had gewoon dezelfde die ik altijd gebruik (1:3 marsepein van funcakes).
Naar mijn idee had ik genoeg crisco gebruikt (misschien te veel?).
En ik heb het ook niet dunner als normaal uitgerold.
Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen???

Hierbij het eindresultaat;

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8FM3H3WJ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-83DVE8BR.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YXWZJ3KC.jpg

Bedankt voor het kijken, hopelijk heeft iemand tips voor me.

Jammie, jammie!

Re: [feedback] Boompje

:nooo Geen tips hier...
Behalve de scheurtjes vind ik het echt een leuk taartje. Ik denk alleen dat ik iets op de scheurtjes had geplakt om het te verdoezelen

Mijn taartjes zijn hier te bekijken!

3

In de eerste instantie zag ik het probleem niet en ik vind het een heel mooi strak taartje!

Ik zie de scheurtjes op de rand. Ik had dat ook laatst met marsepein, maar ik dacht dat het kwam omdat marsepein misschien niet goed reageert op crisco (ik werk nl nooit met marsepein), want in het begin ging het hartstikke goed, maar hoe langer ik ermee werkte, hoe brokkeliger het werd.

Ik denk ook dat ik geprobeerd had de scheurtjes te verdoezelen met bloemetjes, maar voor de rest is hij erg mooi!  :thumb:

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

Annemarie1107 schreef:

Ik denk alleen dat ik iets op de scheurtjes had geplakt om het te verdoezelen

Dat zou ik normaal inderdaad ook doen :Y

Maar dit was zomaar een taartje voor onszelf.
Daarom heb ik het juist expres zo gelaten zodat ik duidelijke foto's kon maken zodat het duidelijk te zien is wat ik bedoel :P

Jammie, jammie!

5

ik heb  dit laatst ook gehad, wat een drama is dat he :s , ik hou je topic in de gaten want ook ik weet het antwoord niet. ik dacht dat het aan de marsepein lag. (miscchien toch niet genoeg lucht dicht verpakt :think: ).

ben benieuwd??

Groetjes Miranda
De kunst is om de taart zo te verdelen zodat iedereen denkt dat hij het grootste stuk heeft!!

6

Bij mijn taartje had ik precies hetzelfde ook met funcake 1:3 marsepein en ik heb geen crisco gebruikt dus daar kan het niet aan liggen. Ben benieuwd of iemand weet waar het aan ligt.

7

Ik had afgelopen weekend precies hetzelfde, maar dan met fondant. Tijdens het kneden merkte ik ook al dat het zo brokkelig/brekerig was. Een redelijke ramp, aangezien mijn taart wel voor iemand anders bestemd was. Heb er maar een sierrand overheen geplakt, maar leuk is anders..  :|

Ook ik vraag me heel erg af waar het nou aan heeft gelegen. Er staat me vaag iets bij van kleurstofverzadigde (donkere) kleuren, waar het brokkelig van kan worden, maar ik vind er niets over terug, dus of het daar nou aan gelegen heeft?

wat leuke taart  :D
ik heb voor donderdag zo´n taart gepland staan voor een collega.
die wilde graag een pip taart.
mag ik deze in gedachten  houden?

carpe diem

9

Leuke taart.
Sorry helaas heb ik ook geen tip voor je.

Bijzondere momenten verdienen bijzondere taarten.
www.sunnycakes.nl   Groetjes, Nicky