Onderwerp: enthousiaste beginner
Hallo allemaal!
Mijn naam is Khadija, ik ben 36 jaar, ik kom uit Indonesië en ik woon in Den Haag. Ik hou erg van koken en struin vaak het internet af om nieuwe recepten uit te proberen, van zowel maaltijden als desserts. Wanneer ik weer eens een recept uitgeprobeerd heb van iets zoets neem ik het eindresultaat (na een paar mislukkingen of aanpassingen) mee naar kantoor. Na elke keer lovende recensies heb ik besloten om van mijn hobby mijn beroep te maken.
Gisteren heb ik mijn eerste grote order afgeleverd, 60 geboortecupcakes voor mijn manager. Ik heb voor mijzelf wel eens cupcakes gemaakt met frosting, maar nog nooit bekleed met marsepein.
Ik had al het benodigde material ruim van te voren besteld en het was reuze spannend, en vooral intensief voor een eerste keer. Ik heb een kleine oven waar alleen een muffinvorm van 6 stuks past, dus reken maar uit hoe lang ik aan het bakken was eergisteren. Bovendien waren de eerste 18 cupcakes onbruikbaar, ze waren allemaal ingezakt tijdens het afkoelen. Ik had uit gemakzucht het beslag met de mixer gedaan, ik had mijn lesje meteen geleerd. Eieren, boter en suiker kunnen wel met de mixer, maar het gezeefd (zelfrijzend) meel moet met de hand gespateld worden. Na het bakken nog het marsepein gekleurd en toen was het tijd om te slapen.
Gisteren voor dag en dauw opgestaan om de cupcakes te bekleden en ik was blij toen het er allemaal op zat. Ik ben tevreden over het resultaat en de collega’s op het werk vonden de cupcakes mooi. Allemaal dankzij inspiratie vanuit het internet en het forum van De Leukste Taarten Maak Je Zelf.
Ik heb geen idee hoe je foto's kan toevoegen bij deze tekst, dus het eindresultaat kan ik helaas niet aan jullie laten zien.