1 Laatst bewerkt door Aapie23 (29-05-2010 16:42)

Onderwerp: Frambozenbavaroise ''Help!''

Heey TaaRtenfreAks! ( :P )

Ik heb een vraagje over Frambozenbavaroise.

Ik heb mix om zelf bavaroise te maken, je hoeft alleen wat slagroom erbij te doen.

Ik wil er wat frambozenjam, gepureerde diepvries frambozen en wat geprakte diepvries framboosjes en doorheen doen.

Ik dacht dat het misschien wel lekker was als ik er diepvries frambozen erin doe zodat het namelijk niet mier zoet is. (ze zijn namelijk een beetje zuur die uit de diepvries komen.)

En nou is mijn vraag ''Hoeveel moet ik van alles nemen?''.

Ik heb namelijk geen flauw idee!? :+

Alvast bedankt voor het meedenken! :D

2

Re: Frambozenbavaroise ''Help!''

Hoi hoi,

Ik gebruik zelf vaak de bavaroise varianten, maar hou me wel aan het recept. Ben namelijk bang dat als je er van alles door gaat doen het te dun wordt :rolleyes: . Ik zelf doe altijd de bavaroise als vul laag met daar op  verse frambozen. Je kan ook frutabase nemen dat kan namelijk wel met vers fruit.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes Janine

3

tja... dat hangt natuurlijk van veel dingen af. Hoeveel heb je nodig? Hoveel bavaroise ga je maken? Hoe groot is de taart die je ermee wilt vullen? Hoeveel keer wil je hem ermee vullen? Ik denk dat ik gewoon maar wat zou uitproberen... Als het er mooi roze en gevuld uitziet, even proeven en evt. nog wat erbij.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

4 Laatst bewerkt door lizzl (29-05-2010 18:10)

hey,

ik heb toevallig de frambozenvulling van het recept van deze site in de koelkast staan en die is echt yummie  :9
http://www.deleukstetaarten.nl/recept/4 … zenmousse/
eigenlijk ook barvarois, mijn wijzigingen:
ik heb er 100gr extra (diepvries) frambozen door gedaan en 1 blaadje extra gelatine en alle frambozen gepureerd en wel gemengd.

hij is niet te zoet vond ik.
succes!

[edit]  zie net dat je al bavarois mix hebt... niet goed gelezen dus! :o

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

5

Ik wil de bavaroise mix gebruiken. Hij is niet zo lang meer houdbaar!

6

Ik had maar wat aangeschat en.........
Hij is Super lekker!
Niet te zoet en ook niet te zuur. Ik had geen Jam gebruikt dat was niet nodig....

Je kunt de volgende keer ook gewoon de bavarois maken en als je de taart daarmee gevuld hebt, de framboosjes er bovenop leggen.

8

Dat is ook een goede oplossing.

Maar hij was lekker!
Je kan er van alles doorheen doen.
Frambozen, aardbeien, bananen, cacao poeder, en nog veel meer lekkere dingen! :D