1

Onderwerp: Bruidstaart maken

Ik ben door een collega gevraagd om een klein bruidstaartje te maken.. Ze vind het leuk om twee lagen te hebben... Maar ik heb eigenlijk maar 1 bakvorm, uit de webshop van 20 cm doorsnede.. Kan ik hier een blanda van 12 cm doorsnede bovenop zetten en wordt het dan een beetje een rare vorm bruidstaart?!
En wat gebruiken jullie om fondant/marsepein wit te maken??

2

Re: Bruidstaart maken

Als ik jou was zou ik richting de hema en blokker gaan opzoek voor een kleine ronde bakblik staat veel mooier als een bol boven op een taart vind ik dan ;)
Fondant is wit dus dat hoef je niet te kleuren.. Je kan marsepein wit kleuren maar daar wordt et niet mooier van.  Voor gekleurd witte marsepein ziet er wel goed uit. En dat kan je van de webshops bestellen.

3

Ik zou ook idd een ronde , bv 15 cm, er bovenop zetten ipv een blanda.
Zelf werk ik met marsepein. Wanneer ik een witte taart maak gebruik ik dus witte, al voorgekleurde, marsepein. Om uit te proberen heb ik eens marsepein zelf wit gekleurd maar dat was geen succes, vond ik. De structuur is anders dan de al voorgekleurde marsepein. Fondant is wel echt wit. Je ziet het verschil pas goed wanneer je witte marsepein naast witte fondant legt. Niet dat witte marsepein niet wit is, maar fondant is gewoon witter.

4

Wij kleuren altijd zelf de marsepein omdat we met Zeelandia 1:3 werken. De 1:4 vinden wij veel te plakkerig en korrelig.
Marsepein wordt inderdaad niet zo wit als fondant, maar je hoeft het ook niet naast elkaar te houden. Kijk maar eens bij deze taart http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=97590
Dat is dus zelf wit gekleurde marsepein  ;) .

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

5

even offtopic:

hey boska, is die how to van die bloemen er al? heb die uitsteker onlangs gekocht en zou graag willen weten hoe jij die prachtige bloemen er van hebt gemaakt.

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

6

Ik heb meerdere grotes bakblikken.. Dus ik zou eens gaan kijken, ik twijfelde al over de blanda

7

Geen kleiner bakblik kunnen vinden maar ik bak gewoon twee keer de 20 cm en dan snijd ik er eentje kleiner..

Het is voor het eerst dat ik een stapeltaart ga maken.. Ik ga hem dinsdagavond maken, maar ze weten nog niet zeker of ze hem woensdag nodig hebben en willen hem dan eventueel invrienzen maar als twee aparte taarten.. Hoe kan ik dat het best doen?? En kan ik ook stapelen zonder iets extra's in de onderste taart want het is maar heel even dat ze op elkaar staan.