1

Onderwerp: Hallo, ik ben nieuw hier

Ik zag dat de gebruikersnaam 'Maron' al bezet is, dus ik ben heel benieuwd wie dat is, want zo vaak hoor je deze naam niet  :Y.
Maar ik heet dus ook Maron en ik ben 35 jaar jong. Ben getrouwd en samen hebben we zoontje (Roy), die 18 april alweer 2 jaar wordt  :). De tijd gaat snel. Verder hebben we een eigenwijs wit hondje, een Westie, dus terrier in hart en nieren (Chester)  ;).

Ik zit helaas in de ziektewet vanwege Fibromyalgie (weke delen reuma). Maar ik werk er heel hard aan om eruit te komen en op mijn manier (en binnen mijn grenzen) mee te draaien. Ik ben sinds kort babygebaren docent en ik geef (privé)hondentraining. Dit hoop ik steeds meer uit te bouwen. Hoe dan ook, creatief ben ik altijd geweest (ben ooit grafische ontwerpster geweest) en ik vind koken erg leuk. Helaas gaat dat soms lastig, vanwege de Fibro.
Maar ik wilde heel graag een taart maken voor Roy. Ik heb dit echter nog nooit gedaan en ook niet iets dat erop lijkt... Dus ik ben 'gewoon' begonnen met hier te lezen en heb veel tips gekregen van een winkel voor alles op het gebied van taart, hier in Purmerend (Piece of cake).
Mijn 'oefentaart' is gelukt en de cupcakejes die ik voor Roy had gemaakt, om uit te delen bij de gastouder, waren ook gelukt  :).

Zulke mooie puzzeltaartjes en boetseerwerk wat ik hier zie, dat produceer ik nog niet, maar ik wil dat heel graag leren. Dus ik ga me lekker uitleven en daarom ben ik lid geworden van deze leuke en leerzame site en forum).

Groetjes,
Maron

2

Re: Hallo, ik ben nieuw hier

Leuk, van harte welkom.
Ik bak ook nog niet zo lang, het boetseren gaat mij nog boven mijn pet, maar men vind mijn taarten wel heel erg lekker, daar gaat het per slot van rekening om he? Het is wel erg leuk om hier rond te sneupen, ik heb heel veel leuke en bruikbare tips gevonden.
Vervelend dat je fibro  hebt. Onze dochter heeft het ook, maar die heeft er momenteel niet zo veel last van, ze probeert het van zich af te zetten, en wel gewoon te werken, en voor haar zoontje te zorgen.
Wel heeft ze veel last van haar handen, een fles wijn ontkurken gaat vaak al niet.
Ik weet hoe lastig en pijnlijk fibro is. Ik hoop voor je dat je wel marsepein of fondant kunt uitrollen, want dit is best wel een zwaar werkje als je veel last hebt van je handen. Toch hardstikke goed dat je het gaat proberen.
Groetjes.

3

Welkom op het forum en heel veel taartplezier! :D

Sterkte met je fibromyalgie :|

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

4

Welkom op dit gezellige en leerzame forum!

Zip-a-dee-doo-dah, zip-a-dee-ay
My, oh my, what a wonderful day

5

:)  Dank voor jullie leuke reacties. Ik kies vaker hobbies uit die nu niet bepaald makkelijk te doen zijn met FM, maar als het niet linksom lukt, dan vast wel rechtsom. Ik heb een heel lieve man, die het ook leuk vindt om af en toe te helpen en mijn moeder en wat vriendinnen vinden het ook leuk. Ik verdeel alles ook een beetje over een paar dagen. Dus het kloppen van het beslag doet mijn man (als ik het niet meer kan) en het kneden van de marsepein doen we ook allemaal samen. Ik kan wel steeds kleine beetjes doen, de delen waar ik mee boetseer of mee wil puzzelen. Ik kreeg ook de tip om het in een keukenmachine te doen, want dan is het makkelijker hanteerbaar. Het werkt goed! Tja en ik kan het niet zo vaak doen als ik zou willen, maar ik vind het erg leuk als ik het wel kan doen met wat hulp. Je relativeert een hoop. Helemaal sinds ik Roy heb. Ik voel me zo rijk. Het komt me niet aanwaaien en soms kom ik mezelf keihard tegen, maar als ik dan kijk naar mijn mannetje en naar zijn papa en ons eigenwijze hondje... Maar goed, taart!

Mijn 1e 2 taarten zijn gelukt!!!! Allebei voor de 2e verjaardag van Roy. Ze zagen er mooi uit en ze waren lekker :P. Ik heb veel hulp gehad aan deze fantastische site! Thanks!!!! Foto's volgen nog.

6

hoi hoi
welkom hiero

zelf ben ik ook FM-patient. ook ik heb een taarten hobby en het is soms erg lastig. Ik bereid erg veel voor op de goede momenten.. maar soms... tja soms wint de FM toch!!!

groetjes