1

Onderwerp: cijfers blijven niet staan

hallo

het volgende probleem heb ik gekregen toen ik een taart moest maken voor iemand die 60 werd.
hartstikke leuk om te doen
de cijfers gemaakt van marsepein met tylose heel lang laten drogen
maar helaas ze bleven niet staan, wat kan ik de volgende keer
beter doen?
met fondant lukt het me niet dat breekt of moet ik fondant mengen
met marsepein wordt het dan wel steviger.
wie weet er een goede oplossing
alvast bedankt ook voor de inspiratie

groetjes monique

2

Re: cijfers blijven niet staan

Ik weet niet wat voor een letters je bovenop de taart wil zetten. Ik zelf maak een grote sliert en vorm daar de cijfers van. Dus niet te dun. Ik maak het juist wel van fondant omdat dat nou eenmaal harder wordt. Ik boetseer (dus ook geen cijfers) nooit met marsepein.
Ik weet ook niet hoe je de cijfers op de taart wilde zetten. Wilde je ze alleen maar lijmen, dan breken ze makkelijker af. Ik stop er een stokje (prikkertje of spaghetti) in de cijfer en prik deze dan zo in de taart. Dan staan ze steviger.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Ik houd zelf niet echt van fondant maar voor decoraties juist wel. Marsepein wordt nl. niet hard. Ook niet echt met tylose. Fondant juist wel.

4

Marsepein (met tylose) kan wel hard worden is mijn ervaring.
Ik heb laatst sterren uitgestoken, ze op (metalen) stokje gedaan (plakje marsepein, stokje, plakje marsepein) en daarna 10 minuutjes op 150 graden in de oven gedaan.
Als ze eruit komen moet je even oppassen, want dan zijn ze warm en heel slap, maar als ze afkoelen worden ze echt wel hard

Hoop dat je er iets aan hebt  :)
Succes ermee

if you can dream it, you can live it (WD)