1

Onderwerp: SPROEDJE eieren voor basisrecept

Even snel een vraagje,

ik heb net 2 eieren gemixt in de kenwood voor een klein beetje biscuit, omdat ik niet genoeg hoogte heb voor wat ik vandaag ga maken.
Maar het wordt niet stijf.... Ik had de eieren net pas uit de koelkast gehaald en bijna een half uurtje in warm water lagen liggen, normaal gesproken heb ik de eieren die ik gebruik voor het bakken er al langer uit en doe ze zo in de mixer....

Ik heb er geen vertrouwen in om hier nu de meel doorheen te spatelen... wel doen of overnieuw mixen???

Ik ga nu wel eerst marsepein kleuren/kneden voor de ondertaart en hoop, dat ik in de tussentijd wat antwoorden krijg....

Dank jullie wel!

Groetjes, Dorothea.

2

Re: SPROEDJE eieren voor basisrecept

kenwood = te groot voor maar 2 eieren (mijn ervaring maar ook hier gelezen) ;)
2 eieren is iets voor een handmixer

3

2 eieren gaan bij mij wel in de kennie. Maar hele eieren worden niet stijf hoor. Dat werkt alleen bij eiwit. Hele eieren moeten alleen luchtig en licht van kleur worden.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

ik heb het spul dus nog een min of 10 op de hand doorgemixt (handmixer) en het is wel luchtig geworden, niet zoals met de kennie,
maar een goede structuur en dat kon ik wel gebruiken voor het dak van de stal.... vanmiddag show ik wel.

Groetjes, Dorothea.

5

misschien moet je je klopper wat lager instellen (zit zo'n soort schroef)

If life gives you lemons, make lemoncurd.